تأکید مقام فلسطینی بر راهبردی ویژه برای خروج از توافق «اسلو»

تأکید مقام فلسطینی بر راهبردی ویژه برای خروج از توافق «اسلو»
يکشنبه 25 آذر 1397 - 20:16

عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین بر استراتژی ویژه برای خروج از توافق «اسلو» تأکید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«طلال ابوظریفه» عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین امروز (یکشنبه) در مراسم جشن سی و یکمین سالروز تأسیس جنبش حماس اعلام کرد باید از توافق «اسلو» خارج شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، ابوظریفه گفت باید بر پایه راهبردی که بر بیرون آمدن از مذاکرات (سازش) ، لغو به رسمیت شناختن رژیم «اسرائیل»، توقف هماهمنگی امنیتی، قطع ارتباط با اقتصادی صهیونیستی، ارائه شکایت به شورای امنیت و آغاز مقاومت مردمی به شیوه انتفاضه فراگیر تمرکز دارد، از توافق اسلو خارج شد.

وی از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان خواست اقدامات تنبیهی علیه نوار غزه را لغو کند و بر اساس توافق‌های امضا شده وارد مذاکرات آشتی با دیگر گروه‌های فلسطینی شود.

ابوظریفه به گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس و «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های فلسطینی درود فرستاد و افزود تمامی ابتکارات شکست خورده اما مقاومت هیچ زمانی شکست نخواهد خورد.

این مقام فلسطینی تأکید کرد وحدت میدانی دیده‌شده در راهپیمایی های بازگشت، دشمن صهیونیستی را ناچار به کاستن از شدت محاصره غزه کرد و و اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت نقطه عطفی در تحقق پیروزی برای مقابله با دشمن اشغالگر بود.

ابوظریفه گفت ایستادگی در برابر «معامله قرن» همان قطعی کردن موضع درباره توافق اسلو و تکیه بر راهبردی ویژه برای خروج از آن است. نمی‌توان بر بقایای توافق اسلو تأکید کرد و همزمان سیاست مقابله با معامله قرن را هم در پیش گرفت.

توافق اسلو در 13 سپتامبر سال 1993 در آمریکا به امضا رسید. «محمود عباس» دبیر کل کمیته اجرایی ساف در آن زمان با «شیمون پرز» وزیر خارجه وقت رژیم صهیونیستی این معاهده را امضا کردند.

در جریان امضای این قرارداد «یاسر عرفات» رئیس وقت سازمان آزادیبخش فلسطین، «اسحاق رابین» نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی و «بیل کلینتون» رئیس جمهور پیشین آمریکا حضور داشتند.

فارس

پربیننده ترین خبرها