گریفیتس: برای تضمین اجرای فوری توافق الحدیده تلاش می‌کنیم

گریفیتس: برای تضمین اجرای فوری توافق الحدیده تلاش می‌کنیم
يکشنبه 25 آذر 1397 - 20:59

نماینده سازمان ملل در امور یمن از تلاش خود برای رایزنی با انصارالله و دولت مستعفی یمن برای ضمانت اجرای فوری توافق الحدیده خبر داد.

العالم _ یمن

«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن از طرف‌های درگیر خواست تا به تعهدات خود درباره نص توافق استکهلم احترام بگذارند.

وی گفت که با دولت مستعفی یمن و مسئولان انصارالله برای ضمانت اجرای هر چه سریعتر توافق به دست آمده در گفت‌‌وگوهای صلح یمن در سوئد بر سر آتش بس در الحدیده رایزنی خواهد کرد.

منابع خبری گزارش دادند که آتش‌بس میان طرف‌های درگیر جنگ در یمن از بامداد سه‌شنبه در بندر الحدیده این کشور اجرایی خواهد شد.

«داین نیسنبام» خبرنگار روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» این خبر را در حساب کاربری‌اش در توئیتر منتشر کرده است. یک منبع انصارالله نیز در گفت‌وگو با الجزیره آن را تأیید کرد.

این در حالی است که ائتلاف سعودی با وجود توافق به دست آمده بین طرف‌های یمنی در سوئد درباره الحدیده، با ادامه حملاتش آن را نقض می‌کند.

«یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن دیروز گفته بود که ائتلاف سعودی با وجود توافقات حاصله به حملات خود در الحدیده ادامه می‌دهد و آتش‌بس را نقض می‌کند.

پربیننده ترین خبرها