نیویورک تایمز:

ارتباطات هک‌شده اتحادیه اروپا از نگرانی‌های فزاینده درباره ترامپ، روسیه و ایران حکایت دارد

ارتباطات هک‌شده اتحادیه اروپا از نگرانی‌های فزاینده درباره ترامپ، روسیه و ایران حکایت دارد
چهارشنبه 28 آذر 1397 - 09:46

هکرها سال‌هاست با نفوذ به شبکه‌های ارتباطی دیپلماتیک اتحادیه اروپا به هزاران پرونده درباره نگرانی‌های اعضای این اتحادیه در خصوص غیر قابل پیش‌بینی بودن دولت ترامپ، تلاش‌ها برای تعامل با روسیه و چین و تهدید از سرگیری برنامه هسته‌ای ایران دست یافته اند.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از نیویورک تایمز، تکنیک‌هایی که هکرها در 3 سال اخیر از آن‌ها برای نفوذ به شبکه‌های ارتباطی دیپلماتیک اتحادیه اروپا استفاده کرده اند به روش‌های مورد استفاده یک واحد نخبه از ارتش آزادی‌بخش خلق چین شباهت دارد.

بنا بر اعلام شرکت "اریا 1" که این موضوع را کشف کرده است، این پرونده‌های هک‌شده پس از استخراج از یک شبکه ایمن، بر روی سایتی که هکرها آن را ایجاد کرده اند ارسال شده اند.

این شرکت بیش از 1100 پرونده هک‌شده را در اختیار نیویورک تایمز قرار داده است. هکرها همچنین در این مدت به شبکه‌های ارتباطی نهادهای بین‌المللی نظیر سازمان ملل و وزارتخانه‌های خارجه و دارایی بسیاری از کشورها نفوذ کرده اند.

در یک مورد، دیپلمات‌های اروپایی ملاقات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین نخست‌وزیر روسیه را «موفقیت‌آمیز دست‌کم برای پوتین» توصیف کردند.

در بخشی از این ارتباطات هک‌شده، درخواست‌هایی برای دریافت معافیت‌های مالی صادراتی به ایران و تلاش‌های اعضای اتحادیه اروپا در سال 2018 برای اعطای امتیازات اقتصادی به این کشور به منظور ترغیب تهران برای تداوم تعهد به توافق هسته‌ای حتی پس از خروج ترامپ از آن به چشم می‌خورد.

در یکی از این پرونده‌های هک‌شده مقامات اتحادیه اروپا به دیپلمات‌هایشان توصیه می‌کنند به جای مراجعه به ترامپ برای حل و فصل منازعات جهانی، به سراغ کنگره آمریکا بروند؛ چرا که احتمال دستیابی به توافق با رئیس‌جمهور غیر قابل پیش‌بینی آمریکا بسیار اندک پیش‌بینی شده است.

مقامات اتحادیه اروپا می‌گویند حالا برای جلوگیری از موارد هک اطلاعات خود در تلاشند تا شبکه‌های ارتباطی قدیمی را ارتقا دهند؛ فرایندی بسیار گران‌قیمت که معمولاً نمی‌تواند مانع از فعالیت هکرها شود.

پربیننده ترین خبرها