یحیى سریع مطرح کرد؛

223 مورد نقض توافق توسط سعودی ها از زمان اعلام آتش بس در الحدیده

223 مورد نقض توافق توسط سعودی ها از زمان اعلام آتش بس در الحدیده
شنبه 1 دی 1397 - 22:03

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که مزدوران سعودی از ابتدای اعلام توافق آتش بس در الحدیده تاکنون 223 بار این توافق را نقض کردند و با ورود کمیته سازمان ملل برای نظارت بر آتش بس نقضها و تجاوزات خود را افزایش دادند.

العالم . یمن

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن در یک گفتگوی مطبوعاتی اظهار داشت که ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش با ورود کمیته سازمان ملل بر نقض ها و تجاوزات خود افزودند و تعداد نقض پیمان آنها از زمان اعلام توافق آتش بس در الحدیده تاکنون به 223 مورد رسید.

وی گفت: نقض ها و تجاوزات ائتلاف از شلیک 51 موشک و 155 خمپاره تا بمباران گسترده مناطق مسکونی با سلاح نیمه سنگین و سبک و نیز تلاش برای نفوذ به مواضع نیروهای ما و ایجاد استحکامات را شامل می شود و این علاوه بر پرواز گسترده هواپیماهای جنگی و جاسوسی و آپاچی در آسمان الحدیده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره تداوم نقض توافق توسط ائتلاف و مزدورانش در 48 ساعت گذشته تاکید کرد که هواپیماهای جنگی و جاسوسی و آپاچی به پرواز خود بر فراز الحدیده ادامه می دهند؛ پهپادها همچنین در آسمان باجل و المراوعه و القطیع و التحیتا و الدریهمی نیز پرواز می کنند.

سرتیپ یحیی سریع افزود: مزدوران سعودی 15 موشک از جمله 10 موشک هدایت شونده و 59 گلوله توپ و خمپاره به شماری از مناطق و محله ها شلیک کردند.

وی خاطرنشان کرد که مزدوران ائتلاف سعودی مواضع نیروهای ما را با سلاح های نیمه سنگین هدف قرار دادند. همچنین بلدوزرهایی رصد شد که در حال ایجاد استحکامات در شمال شرق خیابان الخمسین و شرق شهر الشعب و غرب العقد بودند. همچنین بلدوزرهای دیگری از شرق الصالح به سمت العقد در حال حرکت بودند.

وی گفت: نیروهای ما همچنین تحرکات شبانه مزدوران سعودی از الدریهمی تا المنظر و به خیابان الخمسین و کیلو 16 و نیز تحرک شماری از زره پوشها از غرب العقد به سمت ثلاجه المخلافی و مناطق دیگری را رصد کردند.

سرتیپ یحیی سریع توضیح داد که جنگنده های دشمن طی 48 ساعت گذشته 42 حمله هوایی در مناطق مختلفی از یمن انجام دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که مبارزان یمنی تلاش مزدوران سعودی برای نفوذ به تپه های ابوحاتم و سد بنی بارق و تپه البارک را خنثی کردند و دهها کشته در صفوف آنها برجای گذاشتند.

پربیننده ترین خبرها