اعلام جنگ ائتلاف جدید مخالفان با ملت سوریه

اعلام جنگ ائتلاف جدید مخالفان با ملت سوریه
جمعه 26 آبان 1391 - 06:52

عضو مجلس نمايندگان سوريه، حمايت فرانسه و برخي كشورهاي عربي از تشکل موسوم به ائتلاف جديد مخالفان سوريه را بي ارزش دانست و گفت، درخواست اين ائتلاف براي تسليح عناصر تروريست، به معناي اعلام جنگ با ملت سوريه است.

شريف شحاده" در مصاحبه با شبكه العالم، ائتلاف جديد مخالفان خارج نشين را وابسته به قطر، آمريكا، رژیم اشغالگر و برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس دانست و گفت: آمريكا و قطر ائتلافی را كه تاريخ مصرف آن گذشته باشد و نتواند منافع آنها را تأمین کند، نمي خواهند.

شحاده افزود: ائتلاف جديد مخالفان خارج نشين حتی نماينده بخش كوچكي از ملت سوريه نيست.

عضو مجلس نمايندگان سوريه خاطرنشان کرد: مخالفت ائتلاف جديد با مذاكره با نظام سوريه و تأكيد بر لزوم مسلح كردن گروه هاي تروريستي فعال در اين كشور، به معنای "اعلام جنگ با ملت " است.

شحاده تأکید کرد: آمریکا یا رژیم صهیونیستی سلاح هایي را كه ائتلاف جديد براي مسلح كردن گروه هاي تروريستي فعال در سوريه درخواست كرده است، تامین خواهند کرد.

وی افزود: كشورهایي كه شوراي جديد مخالفان خارجي را به رسميت شناخته اند، در صدد تبليغ برای اين شورا و مشروعيت بخشيدن به آن هستند؛ ولي آمريكا و انگليس تا کنون اين شورا را به رسميت نشناخته اند.

این نماينده پارلمان سوريه اظهار داشت: طرف هاي خارجي مي دانند كه شوراي مخالفان هیچ محبوبيت و پایگاه مردمی ندارد.

شحاده گفت: فرانسه با فشار قطر شوراي مخالفان خارجي را به رسميت شناخت زيرا بيش از 40 درصد از سرمايه گذاري هاي خارجي در فرانسه متعلق به قطر است.

عضو مجلس نمايندگان سوريه گفت: شوراي مخالفان سوریه از پشتوانه مردمي، و سياسي برخوردار نيست و از ترس برملا شدن چنين اموری، از مذاكره با نظام سوريه خودداری مي كند.

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها