مراسم «نمادین» اتصال راه‌آهن دو کره برگزار شد

مراسم «نمادین» اتصال راه‌آهن دو کره برگزار شد
چهارشنبه 5 دی 1397 - 11:34

مقام‌های دو کُره به همراه نمایندگان چین، روسیه و سازمان ملل روز چهارشنبه در مراسم «نمادین» اتصال راه‌آهن کره شمالی به همسایه جنوبی شرکت کردند.

العالم - آسیا

در ادامه تحرکات کره جنوبی و کره شمالی برای بهبود روابط دو کشور، امروز چهارشنبه مراسم نمادین اتصال خط آهن پیونگ یانگ به سئول در شهر مرزی «کائسونگ» کره شمالی برگزار شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، یک قطار حامل ۱۰۰ نفر از مقام‌های دولت و پارلمان کره جنوبی به همراه تعدادی از اعضای خانواده‌های باقیمانده از جنگ دو کره وارد شهر مرزی «کائسونگ» کره شمالی پیاده شدند و مراسم نمادین نوسازی خط راه آهن کره شمالی را برگزار کردند، مراسمی که هدف غایی آن اتصال ریلی کره شمالی و کره جنوبی اعلام شده است.

در این مراسم که امروز چهارشنبه برگزار شد، «ری سون گوآن» مقام ارشد کره شمالی ریاست هیات پیونگ یانگ را برعهده داشت. او مسئول روابط بین دو کره در دولت کره شمالی است.

علاوه بر مقام‌های دو کُره، نمایندگانی از چین، روسیه و سازمان ملل هم در این مراسم حضور داشتند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود به تداوم تحریم‌ها علیه کره شمالی و موانع موجود بر سر اجرای طرح اتصال خطوط راه آهن دو کره اشاره کرده است.

طبق این گزارش، «دو کُره فراتر از برگزاری مراسمات و نشست و برخاست‌ها نمی‌توانند تا زمان برداشته شدن تحریم‌های به رهبری آمریکا علیه کره شمالی اقدامات زیادی انجام دهند».

آنطور که وزارت اتحاد دو کره در دولت کره جنوبی اعلام کرده، نمایندگان دو کشور در مراسم روز چهارشنبه بر عزم خود برای نوسازی خط راه آهن کره شمالی تاکید کردند.

سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد: «ما در نظر داریم که مذاکرات دقیقی با (کره) شمالی برای هماهنگی در سطوح خاص به منظور دستیابی به نوسازی خطوط ریلی و راه‌های مواصلاتی انجام دهیم».

در گزارش خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» آمده است که «به اعتقاد برخی کارشناسان، حتی اگر کره شمالی اقدامات عینی در مسیر خلع سلاح اتمی بردارد و رفع تحریم‌ها شاملش شود، به روز رسانی شبکه خط آهن کره شمالی به سرمایه‌گذاری هنگفت و چند دهه‌ای نیاز دارد».

این رسانه در حالی درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی گمانه‌زنی کرده که اخیرا پیونگ یانگ رسما اعلام کرده که خلع سلاح اتمی کره شمالی منوط به خلع سلاح اتمی نیروهای آمریکا در کره جنوبی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها