سردبیر روزنامه کویتی السیاسه:

سوریه در اجلاس  سران عرب در تونس حاضر خواهد شد

سوریه در اجلاس  سران عرب در تونس حاضر خواهد شد
يکشنبه 9 دی 1397 - 18:16

خبرنگار و سردبیر روزنامه کویتی السیاسه بر حضور سوریه در کنفرانس سران عرب در تونس در ماه مارس تاکید کرد.

العالم - تونس

الجارالله -- خبرنگار و سردبیر روزنامه کویتی السیاسه -- در پستی در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: رئیس جمهوری موریتانی 12 روز دیگر یعنی دهم ژانویه به دمشق سفر خواهد کرد و سوریه نیز در اجلاس سران عرب حضور خواهد یافت.

وی افزود: اجلاس سران عرب ماه مارس در تونس و نه الجزایر برگزار خواهد شد و سوریه نیز در این کنفرانس شرکت خواهد کرد و به اتحادیه عرب بازخواهد گشت.

رسانه ها اخیرا از آمادگی الباجی قاید السبسی -- رئیس جمهوری تونس -- برای دعوت از بشار اسد -- رئیس جمهوری سوریه -- برای سفر به تونس و حضور در اتحادیه عرب در ماه مارس 2019 خبر داد.

این در حالی است که خمیس الجهیناوی -- وزیر امور خارجه تونس -- با تکذیب این اخبار گفت: تونس در حال حاضر فقط از عربستان و امارات برای حضور در اجلاس دعوت کرده است.

وی افزود: تصمیم گیری درباره سوریه پس از نشست روسای عرب در این اجلاس خواهد شد و این کشورها و نه تونس درباره حضور سوریه تصمیم گیری می کنند.

این در حالی است که امارات هفته گذشته از بازگشایی سفارت خود در دمشق و بحرین نیز از ادامه فعالیت خود در سوریه خبر داده بود و اینکه سفارت سوریه در پایتخت منامه پس از گذشت چند سال از بسته شدن سفارت خانه های کشورهای عربی در دمشق با آغاز بحران سوریه ، به فعالیت روزانه خود خواهد پرداخت .

روز جمعه -- 7 دی ماه -- نیز شبکه المیادین لبنان به نقل از برخی مقامات دیپلماتیک اعلام کرده بود که عربستان سعودی مخالفتی با حضور سوریه در اتحادیه عرب ندارد.

اتحادیه کشورهای عربی در نوامبر 2011 عضویت سوریه در اتحادیه عرب را لغو کرد و کشورهای عربی نیز سفرای خود را از دمشق فرا خواندند.

پربیننده ترین خبرها