ترامپ: به آرامی در حال بازگرداندن نیروهای خود از سوریه هستیم

ترامپ: به آرامی در حال بازگرداندن نیروهای خود از سوریه هستیم
دوشنبه 10 دی 1397 - 16:48

رئیس‌جمهور آمریکا با گلایه از رسانه‌ها به دلیل انتقاد از تصمیمش برای خروج از سوریه، گفت نیروهای آمریکایی «به آرامی» در حال خروج از سوریه هستند و مبارزه با باقی‌مانده‌های داعش همچنان ادامه دارد.

العالم - آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه بار دیگر بر تصمیمش برای خارج کردن نیروهای نظامی این کشور از سوریه تأکید کرد، اما این بار گفت که این روند «به آرامی» صورت می‌گیرد.

ترامپ با لحنی که از گلایه او از پوشش منفی رسانه‌ها درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه حکایت دارد، در توییتر نوشت: «اگر کسی جز دونالد ترامپ آنچه را که من در سوریه انجام دادم، انجام می‌داد، الان یک قهرمان ملی بود. وقتی من رئیس‌جمهور شدم، سوریه یک افتضاح پر از [نیروهای] داعش بود.»

وی افزود: «بخش عمده داعش از بین رفته و ما داریم به آرامی نیروهایمان را به خانه می‌فرستیم تا با خانواده‌هایشان باشند و در عین حال با باقی‌مانده‌های داعش می‌جنگیم.»

به گزارش فارس؛ ترامپ دو هفته پیش در بیانیه‌ای غافلگیرکننده اعلام کرد که نظامیان این کشور به زودی سوریه را ترک می‌کنند، چراکه داعش شکست خورده و دیگر نیازی به حضور آمریکایی‌ها در سوریه نیست. این تصمیم ترامپ با واکنش منفی رسانه‌های جریان اصلی آمریکایی و سیاستمدارانی مواجه شده که مدعی هستند با خروج آمریکا از سوریه، نفوذ ایران و روسیه در این کشور بیشتر می‌شود.

پربیننده ترین خبرها