سران دموکرات: تعطیل کردن دولت احمقانه‌ترین سیاست است

سران دموکرات: تعطیل کردن دولت احمقانه‌ترین سیاست است
پنج‌شنبه 13 دی 1397 - 04:05

دهبران حزب دموکرات پس از دیدار با رئیس جمهوری آمریکا، تعطیل کردن دولت را احمقانه ترین سیاست عمومی دانستند و از دونالد ترامپ خواستند به تعطیلی موقت دولت پایان دهد.

العالم - آمریکا

چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات در سنا و نانسی پلوسی رئیس آتی مجلس نمایندگان آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی از ترامپ خواستند تا از لایحه ای که روز پنج شنبه در مجلس نمایندگان مطرح خواهد شد و پیشتر از پشتیبانی سناتورهای جمهوریخواه هم برخوردار بوده است، حمایت کند.
پلوسی گفت: ما یک مسیر جمهوریخواهانه به او نشان داده ایم، چرا او آن را انجام نمی دهد؟

پیشرفتی نداشتیم
مچ مک کانال رهبر اکثریت جمهوریخواهان در سنا هم با ابراز ناامیدی از اینکه ممکن است تعطیلی دولت هفته ها به طول انجامد، افزود: امروز پیشرفت خاصی صورت نگرفت اما امیدواریم در روزها یا هفته آینده بتوانیم به توافقی برسیم.
کوین مک کارتی رهبر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان هم پس از این دیدار اظهار کرد ترامپ خواستار نشست دیگری با رهبران کنگره پس از تکمیل شدن انتخابات داخلی کنگره شده است تا درباره تامین بودجه امنیت مرزی، بیشتر گفت و گو شود.
وی اظهار کرد فکر می کند به سرعت بتوانند به یک توافق برای پایان دادن به تعطیلی بخشی از دولت دست یابند.
دونالد ترامپ برای تحقق یکی از شعارهای انتخاباتی خود که کشیدن دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک بوده است برای سال 2019 درخواست کرده است تا مبلغ 5.6 میلیارد دلار اختصاص یابد.
این مساله با مخالفت دموکرات ها در مجلس نمایندگان و سنا مواجه شد و ترامپ در روزهای پایانی سال 2018، تهدید کرد که در صورت تصویب نشدن این لایحه، بخشی از دولت را تعطیل می کند.
ادامه مخالفت ها به دلیل آنکه دیوار کشیدن را نافی تامین امنیت می دانستند و دموکرات ها تاکید می کردند که ترامپ ادعا داشته است پول این دیوار را مکزیک پرداخت می کند نه مالیات دهندگان آمریکایی، باعث شد تا ترامپ از روز پایانی سال 2018 دستور دهد تا تعطیلی بخشی هایی از دولت اجرایی شود و تا کنون که 12 روز گذشته است همچنان این مساله ادامه دارد.
گفته می شود نمایندگان با اختصاص مبلغی در حدود یک و نیم میلیارد دلار موافق هستند اما ترامپ اصرار دارد که تمام این مبلغ باید تصویب شود.
از این رو، رهبران دموکرات و جمهوریخواه عصر امروز در دفتر رئیس جمهوری آمریکا حاضر شدند تا در این باره گفت و گو کنند اما اظهارات دو طرف نشان می دهد که هنوز توافقی حاصل نشده است.

پربیننده ترین خبرها