بوتفلیقه بر ادامه حمایت کشورش از فلسطین تاکید کرد

بوتفلیقه بر ادامه حمایت کشورش از فلسطین تاکید کرد
پنج‌شنبه 13 دی 1397 - 12:31

«عبدالعزیز بوتفلیقه » رئیس جمهوری الجزایر با ارسالی پیام تبریکی برای «محمود عباس » رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مناسبت پنجاه و چهارمین سالروز انقلاب ژانویه فلسطین، بر ادامه حمایت کشورش از فلسطین تاکید کرد.

العالم - افریقا

بوتفلیقه در این پیام با تمجید از پایداری مردم فلسطین در مبارزه با اشغالگران، برای مردم فلسطین آرزوی دستیابی به آزادی و استقلال کرد.

در ادامه این پیام آمده است، موضع گیری الجزایر در حمایت از فلسطین ثابت است و الجزایر همچنان بر ضرورت برپایی دولت مستقل در خاک فلسطین به پایتختی قدس تاکید دارد.

بوتفلیقه 24 آبان نیز با ارسال پیامی برای رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مناسبت سی امین سالروز اعلام برپایی دولت فلسطین، بر حمایت کامل کشورش از مبارزات مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود و رسیدن به همه حقوق مشروعشان تاکید کرده بود.

الجزایری ها در میان کشورهای عربی به حمایت از فلسطین مشهور اند؛ چندسال پیش نیز که تیم ملی فوتبال الجزایر با تیم فلسطین مسابقه ای در الجزیره برگزار کرد، الجزایری ها تیم فلسطین را حتی بیشتر از تیم کشورشان تشویق کردند که باعث تعجب بینندگان این مسابقه شد.

الجزایری ها پیوسته از فلسطین حمایت کرده است و جمله ای از «هواری بومدین» رئیس جمهوری اسبق این کشور را تکرار می کنند که گفته بود:'ما با فلسطین هستیم، چه ظالم باشد چه مظلوم '

ایرنا

پربیننده ترین خبرها