سازمان ملل: آتش بس در الحدیده همچنان پابرجاست

سازمان ملل: آتش بس در الحدیده همچنان پابرجاست
جمعه 14 دی 1397 - 08:09

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد پنجشنبه شب در خصوص اجرای آتش بس در شهر الحدیده یمن گفت: توقف خشونت ها در این شهر همچنان پابرجاست.

العالم - یمن

فرحان حق -- معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد -- افزود: مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن روز شنبه در دور جدید مذاکرات خود با طرف های یمنی برای گفت و گو با انصارالله به صنعا سفر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: گریفیتس پس از این دیدار به ریاض سفر می کند تا با عبد ربه منصور هادی نیز دیدار کند.

انتظار می رود که دور جدید مذاکرات صلح میان طرف های درگیر در یمن زیر نظر سازمان ملل متحد در کویت برگزار شود.

در حالی معاون سخنگوی سازمان ملل متحد از اجرای آتش بس در الحدیده خبر می دهد که بنابر اعلام مقام های نظامی یمن، ائتلاف سعودی تا کنون بارها این آتش بس را نقض کردند.

طرف های یمنی به تازگی در مذاکرات صلح یمن که با نظارت سازمان ملل در پایتخت سوئد برگزار شد، درباره آتش بس به توافق رسیدند.

در پی مذاکرات طرف های یمنی و اعلام مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل، آتش بس در یمن از بامداد سه شنبه (27 آذر) آغاز شد. اما با این حال مقام های یمنی تاکنون از نقض مکرر آتش بس از سوی نیروهای متجاوز و مزدوران سعودی خبر داده اند.

چهارمین دور مذاکرات صلح یمن 15 آذر ماه با میانجیگری گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم سوئد آغاز شد و نمایندگان دولت نجات ملی و دولت فراری یمن پنجشنبه (22آذر) پس از یک هفته مذاکره، درباره آتش بس در شهر و بندر الحدیده و بنادرالصلیف و عین عیسی به توافق رسیدند و برای عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از شهر و بندر الحدیده نیز مهلت14 روزه تعیین شد.

پربیننده ترین خبرها