دفتر مالکی: سفر هیات های عراقی به رژیم اشغالگر دروغ است

دفتر مالکی: سفر هیات های عراقی به رژیم اشغالگر دروغ است
دوشنبه 17 دی 1397 - 16:48

مدیر دفتر رسانه ای نوری مالکی تاکید کرد که اظهارات رژیم اشغالگر درباره سفر سه هیات عراقی به این رژیم دروغی برای کشاندن دیگر کشورها به عادی سازی روابط است.

العالم . عراق

هشام الرکابی در گفتگو با الغد پرس گفت: اظهارات رژیم اشغالگر درباره سفر سه هیات حزبی عراق به "اسراییل" برای بررسی مسائلی متعلق به ایران و عادیسازی روابط، در واقع دروغ پردازی های اسراییل است که ما به شنیدن آنها عادت کردیم.

الرکابی که مدیر دفتر رسانه ای نوری مالکی رییس ائتلاف دولت قانون است، افزود: موضع عراق و دولت قانون و حزب الدعوه و البناء در قبال حضور رژیم اشغالگر در خاک فلسطین روشن و واضح است و اینها اقداماتی مایوسانه از سوی نیروهای رژیم اشغالگر برای ترویج دروغ درخصوص تمایل عراق برای عادیسازی روابط با آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: اسراییل تلاش می کند با این اقدام پیامی بدین مضمون برساند که جهان عرب هیچ مشکلی با عادیسازی روابط ندارد؛ از این رو هر از گاهی شایعه پراکنی می کند و از حضور نمایندگان و نیروهایی سیاسی در اسراییل خبر می دهد. و هر کس در عراق به سفر به اسراییل فکر کند، خود را در مقابل دادگاه مردم خواهد دید و مردم درباره سرنوشت او تصمیم خواهند گرفت.

الرکابی توضیح داد: اغلب احزاب سیاسی اتفاق نظر دارند که اسراییل رژیمی غاصب و غده ای سرطانی در پیکر جهان عرب است. و کسی که به

مدیر دفتر رسانه ای نوری مالکی گفت: برخی کشورهای عربی روابط خود با اسراییل را آشکار کردند و برخی از این کشورها به رژیم اشغالگر سفر کرده و از هیاتهای اسراییلی در کشور خود نیز استقبال کردند. از این رو اسراییل تلاش می کند تا از شیوه کشاندن دیگر کشورها برای برقراری روابط با آن استفاده کند اما درباره کشورهایی که دارای نقطه نظری روشن و شفاف درخصوص این رژیم هستند، این شیوه اثر نخواهد کرد.

رژیم اسراییل امروز دوشنبه ادعا کرد که سه هیات حزبی عراق متشکل از 15 شخص، در سال گذشته به اسراییل سفر کردند و مسائلی متعلق به ایران و عادی سازی روابط را بحث و بررسی کردند.

پربیننده ترین خبرها