یک خبر و چند خط تحلیل؛

كدام هیات عراقی به اسرائیل سفر کرده است؟

كدام هیات عراقی به اسرائیل سفر کرده است؟
دوشنبه 17 دی 1397 - 20:41

خبر:

رسانه های اسرائیلی در اقدامی مشکوک از سفر سه هیات عراقی به سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهند

تحلیل:

- درحالی که بر اساس قوانین عراق سفر به سرزمین‌های اشغالی ممنوع است رسانه های رژیم صهیونیستی با هدف لطمه زدن به جریان مقاومت از یکسو و مخدوش کردن هیات حاکمه عراق که البته در ضدیتشان با اسرائیل هیچ تردیدی نیست از حضور سه هیات عراقی در اسرائیل طی ماه‌ها و هفته های اخیر خبر دادند. عدم حضور عراق در لیست کشورهای پیشگام در مسابقه عادی سازی روابط با اسرائیل اساسی ترین دلیل براه انداختن این جنگ روانی جدید است.

- در حالی که مقامات عراقی نسبت به برقراری روابط با رژیم صهیونیستی بشدت حساسند و وقوع چنین تخلف قانونی را قریب به محال ارزیابی میکنند اما بمنظور رفع هرگونه شائبه ای در این خصوص، امروز رسما "حسن کریم الکعبی" عضو هیات رئیسه پارلمان عراق از کمیته روابط خارجی پارلمان عراق خواست تا در زمینه این ادعا بررسی و ارائه گزارش کند.

- رسانه های اسرائیلی ضمن انتشار این خبر ادعا کرده اند اعضای هیاتهای مذکور از ترس ایران (بدلیل بهرمندی ازنقش موثر درعراق و همچنین مخالفت شدید با اسرائیل) از اسرائیل درخواست کرده اند تا اسامی آنان رسانه ای نشود، این درحالی است که حسب اطلاعات موجود البته پیشتر رسانه ای شده هیات‌ها و افرادی که به سرزمین‌های اشغالی مسافرت کرده اند جز برخی چهره های کردی، افرادی چون "ملکه زیبایی عراق" و بلاخره شخصی بنام "مثال العالوسی" نبوده اند. این درحالی است که عمدتا سفر چهره های کردی به اسرائیل هیچ گاه دور از ذهن نبوده، سفر ملکه زیبایی عراق به اسرائیل از خارج از عراق صورت پذیرفته و بلاخره دشمنی العالوسی با جمهوری اسلامی و بالمال سیاستمدارن عراقی اظهر من الشمس است. شخص اخیرا درماجرای ساختگی موسوم به اهانت سفیر جمهوری اسلامی ایران به مقام شهدای عراقی عمده بار تلاش برای تخریب جمهوری اسلامی در افکار عمومی عراق را برعهده داشت و با راه انداختن کمپینهای ضد ایرانی بیشترین نقش را در این زمینه ایفا کرد، نقشی که البته در سایه اعتماد متقابل ایرانیان و عراقیها به یکدیگر کاملا ناکام ماند.

پربیننده ترین خبرها