وزیر خارجه قطر: دوحه ضرورتی به بازگشایی سفارت در دمشق نمی بیند

وزیر خارجه قطر: دوحه ضرورتی به بازگشایی سفارت در دمشق نمی بیند
دوشنبه 24 دی 1397 - 12:40

وزارت خارجه قطر امروز اعلام کرد دوحه ضرورتی برای بازگشایی سفارت خود در دمشق نمی بیند وی گفت هیچ عامل و انگیزه امیدبخشی در از سرگیری روابط با دولت سوریه وجود ندارد.

العالم - جهان اسلام

وزیر خارجه قطر در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "موسی فکی محمد"، رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا در دوحه گفت: عواملی که باعث تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب شد، همچنان وجود دارند.

وی افزود: ما هیچ عامل و انگیزه ای که باعث بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب باشد ندیده ایم و تا کنون هیچ راه حل سیاسی هم در این مورد ارائه نشده است. وی خاطرنشان کرد که کشورش از هر گونه راه حل سیاسی که مورد قبول ملت سوریه باشد استقبال می کند.

وی مدعی شد: ملت سوریه هنوز تحت فشار و زیر بمباران دولت این کشور هستند و عادیسازی با حکومت سوریه در این مقطع زمانی عادیسازی روابط با کسی است که مرتکب جنایات جنگی شده است.

وی همچنین تأکید کرد که کشورش از هر گونه راه حلی که مورد حمایت ملت سوریه باشد حمایت می کند.

این در حالی است که برخی کشورهای عربی از جمله امارات و بحرین به ازسرگیری روابط با نظام سوریه روی آورده‌اند.

امارات متحده عربی بعد از شش سال در دسامبر 2018 سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرد و انتظار می‌رود کشورهای بحرین و کویت نیز به زودی سفارتهای دیپلماتیک خود را در این سوریه بازگشایی کنند.

این اقدامات پس از آن صورت می‌گیرد که محور غربی و عربی مخالف سوریه به این نتیجه رسید که وضعیت حکومت دمشق به ثبات کامل رسیده است.

پربیننده ترین خبرها