خبرگزاری روسی: اف بی آی از اطلاع رسانی در باره بازداشت مجری پرس تی وی سر باز می زند

خبرگزاری روسی: اف بی آی از اطلاع رسانی در باره بازداشت مجری پرس تی وی سر باز می زند
پنج‌شنبه 27 دی 1397 - 16:08

خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که به دنبال درخواست از پلیس فدرال امریکا (اف بی آی) در زمینه توضیح درباره بازداشت مرضیه هاشمی، مجری شبکه تلویزیونی ایرانی پرس تی وی، این نهاد از هرگونه توضیحی در این باره خودداری کرده است.

العالم ـ آمریکا

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داده که اف بی آی در پاسخ به درخواست روز چهارشنبه این خبرگزاری در خصوص اطلاع رسانی در باره دلایل و روند بازداشت خبرنگار پرس تی وی اعلام کرده که این حادثه را مورد تفسیر قرار نمی دهد و خبرنگار اسپوتنیک را به وزارت دادگستری آمریکا حواله داده اما وزارت دادگستری ایالات متحده نیز از پاسخ به درخواست اسپوتنیک خودداری کرده است.

بنابر گزارش اسپوتنیک، پسر مرضیه هاشمی اعلام کرده که این روزنامه نگار و مجری پرس تی وی در تهیه یک فیلم مستند درباره جنبش بین المللی Black Lives Matter شرکت دارد که فعالان آن علیه خشونت در حق سیاهپوستان مبارزه می کنند. به گفته وی علاوه بر این مرضیه هاشمی نسبت به برخی از ابعاد سیاست امریکا موضع انتقادی دارد.

مرضیه هاشمی به دخترش گفته هنگام بازداشت به دستش دست بند زده و همچون جنایتکار با وی رفتار کرده اند و همچنین روزنامه نگار ایرانی را به برداشتن حجاب و عکس گرفتن بدون حجاب وادار کرده اند.

مسعود شجره، مدیر و موسس یک سازمان حقوق بشر اسلامی و مردمی در انگلیس در مصاحبه با اسپوتنیک بازداشت مرضیه هاشمی را در رابطه با تلاش ترامپ برای ترساندن رسانه هایی دانست که دیدگاه هایی غیر از دیدگاه های رایج در آمریکا را نسبت به رویدادها ارائه می دهند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، اقدام آمریکا در دستگیری مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس تی وی را سیاسی و غیر قابل قبول و زیر پا گذاشتن آزادی بیان دانست و گفت که آمریکایی‌ها بدون فوت وقت این بازی سیاسی را تمام کنند.

خانم هاشمی که برای دیدار با خانواده اش به امریکا سفر کرده بود در آنجا بازداشت شد. وی خبرنگار، مستندساز و گوینده‌ آمریکایی الاصل شبکه‌ی پرس تی‌وی است که در جوانی تحت تاثیر شخصیت امام خمینی، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، مسلمان شد و به ایران مهاجرت کرد.

پربیننده ترین خبرها