آیا جنگی بین ایران و اسرائیل در راه راست؟

پنج‌شنبه 4 بهمن 1397 - 13:34

روسیه از رژیم صهیونیستی خواست به آنچه "حملات هوایی کورکورانه و تنش آفرین به سوریه" پایان دهد.

العالم - سوریه

ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از تجاوز جدید خود به سوریه ادعا کرد که هدفش از این تجاوز هدف قرار دادن نیروهای ایرانی بود.

رسانه های صهیونیستی نیز ادعا کرده بودند که هواپیماهای بدون سرنشین ناشناس از یک پایگاه نظامی در اراضی اشغالی 1948 عکس برداری کرده اند که این امر باعث نگرانی تل آویو شده است .

آیا جنگی بین ایران و اسرائیل درخواهد گرفت ؟ و آیا تجاوز اخیر اسرائیل به سوریه برای سنجیدن نحوۀ واکنش ایران بود؟

مسکو برای پایان دادن به تنش آفرینی اسرائیل در منطقه خاورمیانه، از تل آویو خواست که به تجاوزات خود به سوریه پایان دهد و اعلام کرد که "حملات هوایی کورکورانه اسرائیل به سوریه تنش ها را در منطقه افزایش می دهد". مسکو همچنین اعلام کرد که خاک سوریه نباید به میدانی برای تسویه حساب های ژئوپلتیک تبدیل شود.

واکنش روسیه به تجاوز جدید اسرائیل در زمانی اعلام می شود که رسانه های صهیونیستی نیز ادعا می کنند که چند هواپیمای بدون سرنشین ناشناس از یک پایگاه مخفی و مهم نیروی هوایی رژیم صهیونیستی عکسبرداری کردند و مقامات تل آویو با نگرانی شدید اعلام کردند که این هواپیماها برای یکی از دشمنان اسرائیل اقدام به این اجرای چنین عملیات هوایی کردند.

رسانه های صهیونیستی می گویند، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تهدید کرده است که تا زمانی که در سمتش باقیست، از حمله به پایگاه های ایران در سوریه امتناع نخواهد کرد.

این در حالیست که رسانه های ایرانی به نقل از سردار قاسم سلیمانی گزارش داده بودند که واکنش نشان دادن به حملات اسرائیل در سوریه باعث شکست نتانیاهو در انتخابات آوریل 2019 خواهد شد.

وزارت امور خارجه ایران وجود هر گونه پایگاه نظامی ایرانی در خاک سوریه را رد کرد و اعلام می کند که حضور ایران در سوریه حالت مشورتی دارد.

دولت سوریه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است که برای پایان دادن به تجاوزات مکرر اسرائیل اقدام و واکنشی نشان بدهد . دولت سوریه تهدید کرده است که اگر تجاوزات اسرائیل ادامه داشته باشد و سازمان ملل واکنشی نشان دهد، تل آویو را زیر آتش خواهد گرفت.

پربیننده ترین خبرها