وزیر خارجه اردن: اردن هیچ مسئولیتی در قبال پایگاه «التنف» نخواهد داشت

وزیر خارجه اردن: اردن هیچ مسئولیتی در قبال پایگاه «التنف» نخواهد داشت
دوشنبه 8 بهمن 1397 - 14:11

وزیر خارجه اردن تأکید کرد پس از خروج آمریکا از سوریه، امان هرگز هیچ مسئولیتی در خصوص پایگاه نظامی «التنف» در نزدیکی مرز اردن نخواهد داشت.

العالم - اردن

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن با اشاره به اینکه پایگاه نظامی «التنف» آمریکا خارج از خاک اردن واقع شده است، گفت که پس از خروج نظامیان آمریکا از سوریه، اردن هیچ نظارت و کنترلی بر این پایگاه نخواهد داشت.

الصفدی افزود که اردن به حمایت از مرزهای خود ادامه خواهد داد اما هرگز به داخل خاک سوریه عبور نمی‌کند و امیدواریم گفت‌وگوهای سه‌جانبه با هدف توافق بر سر ترتیبات تضمین‌کننده امنیت در آن سوی مرز، انجام شود.

طبق گزارش خبرگزاری عمون اردن، رئیس دستگاه دیپلماسی اردن همچنین گفت:«التنف در آن سوی مرز واقع شده و همانطور که گفتم اقدامات ضروری برای حمایت از امنیت کشورمان اتخاذ می‌کنیم و هر گونه تهدیدی را از بین خواهیم برد اما پس از خروج (نظامیان آمریکا) باید ترتیباتی در آن سوی مرز به منظور تضمین امنیت منطقه اتخاذ شود.»

الصفدی همچنین ابراز امیدواری کرد که کاروان کمک‌های انسان دوستانه سازمان ملل به زودی وارد اردوگاه «الرکبان» شود.

وی به اجرای مذاکرات با روسیه و آمریکا درباره برچیده شدن اردوگاه مذکور اشاره کرد و افزود که این مذاکرات مربوط به اجازه اعزام دومین کاروان کمک‌های انسان دوستانه از داخل سوریه به اردوگاه الرکبان است و امیدوار هستیم که در آینده نزدیک به توافقی در این باره دست یابیم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مجله فارین پالیسی اخیرا گزارش داد که آمریکا در حال بررسی طرحی برای باقی ماندن نظامیان این کشور در پایگاه التنف است.

مقامات روسی نیز اخیرا در زمینه شروع روند خروج نظامیان آمریکایی از خاک سوریه تاکید کردند که تا کنون نشانه‌ای از خروج آمریکا از سوریه مشاهده نکرده‌ایم.

فارس

پربیننده ترین خبرها