گزارش نیویورک تایمز از دست گل جدید سعودی‌ها/ آیا قتل خاشقجی کافی نبود؟!

گزارش نیویورک تایمز از دست گل جدید سعودی‌ها/ آیا قتل خاشقجی کافی نبود؟!
دوشنبه 8 بهمن 1397 - 14:45

روزنامه نیویورک تایمز با انتقاد شدید از نظام ریاض و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان خواستار آزادی همه فعالان حقوقی زن خصوصاً "لُجین الهَذلول" شد.

العالم - عربستان سعودی

گزارش ها حاکیست که لجین الهذلول به دست "سعود القحطانی" یکی از افراد دار و دستۀ محمد بن سلمان در زندان شکنجه و آزار و اذیت جنسی شده است.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به قلم نیکولاس کریستوف با عنوان "می خواست رانندگی کند، زمامدار عربستان او را زندانی و شکنجه کرد" نوشت : «لُجین الهَذلول (29 ساله) در زندانی در عربستان به سر می برد و گزارش ها نشان می دهد که همپیمان سعودی ما این زن مدافع حقوق بشر را شکنجه کرده است».

کریستوف در این گزارش نوشته است : «جامعه جهانی از ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی عصبانی است. خاشقجی دوست من بود و من از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از اذعان به دست داشتن مقامات سعودی در قتل و تکه تکه کردن خاشقجی خودداری می کند، عصبانی هستم. ما نمی توانیم خاشقجی را به زندگی بازگردانیم ولی باید به فکر کسانی همچون لجین باشیم که هنوز زنده اند . لجین و 9 زن دیگر در زندان های عربستان به سر می برند و برخی از آنها شکنجه می شوند».

در این گزارش آمده است: «محمد بن سلمان اصلاح طلب بزرگ نیست و هنوز نتوانسته دست خود را از خون خاشقجی پاک کند و از آزاد کردن لجین و دیگر زنان سعودی که سال ها پرچمدار مطالبۀ مسالمت آمیز حق رانندگی زنان بودند، خودداری می کند».

نیویورک تایمز افزود : «لجین سال 2014 به علت رانندگی دستگیر شد و سال 2015 به امارات رفت ولی نیروهای امنیتی سعودی در سال 2017 وی و همسرش را ربودند و به عربستان برگرداندند».

کریستوف در پایان گزارش خود می نویسد : «ما از هیچ یک از مسئولان دولت ترامپ نشنیده ایم که نامی از لجین ببرد یا خواستار آزادی وی بشود».

پربیننده ترین خبرها