در پاسخ به خروج آمریکا از INF؛

روسیه متقابلاً عضویت در پیمان منع موشکهای میان برد را تعلیق کرد

روسیه متقابلاً عضویت در پیمان منع موشکهای میان برد را تعلیق کرد
شنبه 13 بهمن 1397 - 12:49

رئیس جمهور روسیه در پاسخ به خروج آمریکا از معاهده منع موشکهای میان برد هسته‌ای، عضویت مسکو در این پیمان را به حالت تعلیق درآورد.

العالم - اروپا

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پاسخ به خروج آمریکا از معاهده منع موشکهای میان برد هسته‌ای موسوم به INF، عضویت مسکو در این پیمان را به حالت تعلیق درآورد.

در جلسه ای که صبح امروز، شنبه میان پوتین، سرگئی لاورف و سرگئی شویگو، وزرای خارجه و دفاع روسیه برگزار شد، پوتین با تاکید بر تعلیق عضویت مسکو از معاهده منع موشک های مذکور در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از آن، اعلام کرد که روسیه روند توسعه موشک های فراصوت زمینی میان برد را ادامه می دهد.

شویگو نیز پیشنهاد ایجاد سکوی زمینی پرتاب موشک های کالیبر را در این جلسه ارائه داد.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد کشورش از فردا (۲ فوریه) به مدت ۱۸۰ روز از پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای با روسیه خارج می‌شود.

«پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» ایالات متحده آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند.

این پیمان در دهه ۱۹۸۰ میلادی در دوران ریاست‌جمهوری «رونالد ریگان» و «میخائیل گورباچف» روسای جمهوری وقت آمریکا و شوروی سابق میان دو کشور منعقد شد.

مقام‌های روسیه بارها عنوان کرده‌اند برنامه آمریکا برای خروج از این پیمان بسیار خطرناک است.

پربیننده ترین خبرها