نماینده ونزوئلا در سازمان ملل متحد:

مردم ونزوئلا در برابر مداخله نظامی خارجی مقاومت خواهند کرد

مردم ونزوئلا در برابر مداخله نظامی خارجی مقاومت خواهند کرد
يکشنبه 14 بهمن 1397 - 23:06

نماینده ونزوئلا در سازمان ملل ضمن محکوم کردن اقدام‌های جنگ‌طلبانه «دونالد ترامپ»، به آمادگی بالای مردم ونزوئلا برای مقابله با هرگونه حمله نظامی احتمالی خارجی اشاره کرد.

العالم _ آمریکا

نماینده دائمی ونزوئلا در سازمان ملل متحد روز شنبه در گفت‌وگو با یک رسانه ترکیه‌ای از آمادگی مردم کشورش برای مقابله با هرگونه دخالت نظامی احتمالی آمریکا در ونزوئلا خبر داد.

«خورخه والرو» در گفت‌وگو با خبرگزاری «آناتولی» گفت: «کاملا آماده مقابله با هرگونه تجاوز نظامی خارجی هستیم. میلیون‌ها نفر در کشور ما برای مقاومتی طولانی... با هر سلاحی که داشته باشند، آماده هستند.»

والرو در ادامه با اشاره به جنگ 20 ساله آمریکا در ویتنام، واشنگتن را متهم کرد که می‌خواهد در ونزوئلا نیز وضعیتی شبیه به ویتنام ایجاد کند.

وی در این زمینه گفت: «"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا قصد راه اندازی جنگ جهانی سوم را دارد.»

خورخه والرو با بیان اینکه ایالات متحده ظرف چند روز آینده به ونزوئلا نیروی نظامی اعزام می‌کند، ادامه داد: «مطمئنم که ونزوئلایی‌ها برابر هرگونه تجاوز خارجی مقاومت می‌کنند. ما انتظار داریم که همه مردم جهان از ونزوئلا حمایت کنند.»

روز گذشته برخی گزارش‌ها از استقرار یگان‌های دریایی آمریکا در سواحل کلمبیا برای مداخله نظامی در ونزوئلا حکایت داشت. امروز هم رئیس جمهور آمریکا تایید کرد که اقدام نظامی، «یکی از گزینه‌های» آمریکا در برخورد با بحران سیاسی ونزوئلاست.

هفته گذشته «خوان گوایدو» رئیس شورای ملی ونزوئلا در اقدامی که با حمایت آمریکا و دیگر کشورهای غربی همراه شد، بی‌توجه به نتایج انتخابات سال گذشته، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا را «نامشروع» خواند و خود را «رئیس‌جمهور موقت» این کشور معرفی کرد.

پربیننده ترین خبرها