آسوشیتدپرس:

واکنش دمکرات‌ها به سخنرانی سالانه ترامپ در کنگره

واکنش دمکرات‌ها به سخنرانی سالانه ترامپ در کنگره
چهارشنبه 17 بهمن 1397 - 10:10

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا صبح امروز برای دومین بار در کنگره سخنرانی سالانه موسوم به «وضع کشور» را ارائه کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از آسوشیتدپرس، بخش مهمی از این سخنرانی به سیاست‌های داخلی آمریکا مربوط می‌شد. استیسی آبرامز از سوی حزب دمکرات به این سخنرانی واکنش نشان داد.

آبرامز یک سیاستمدار دمکرات از ایالت جورجیا است که از سوی حزب برای پاسخ‌گویی به سخنرانی ترامپ برگزیده شد.

او در واکنش به ترامپ گفت «ما، به تنهایی، موفق نخواهیم شد» و افزود «در این ایالات متحده، وقتی اوضاع سخت است، ما می‌توانیم استقامت به خرج بدهیم چون دوستان و همسایگان به کمکمان خواهند آمد.»

آبرامز از ترامپ به دلیل آن‌چه «معماری تعطیلی ۳۵ روزه دولت» خواند، انتقاد کرد و گفت تعطیلی دولت «ترفند سیاسی مهندسی‌شده‌ای توسط رئیس‌جمهور آمریکا بود.

اشاره وی به بن‌بست در تصویب بودجه و در نتیجه «تعطیلی» ۳۵ روزه بخش‌هایی از دولت فدرال است که چند روز پیش به پایان رسید و در نتیجه‌ی بازگشایی دولت، سخنرانی آقای ترامپ نیز برگزار شد.

دونالد ترامپ خواستار اختصاص بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار در مرز مکزیک شده بود؛ آن‌چه با مخالفت دمکرات‌ها و در نهایت تعطیلی دولت همراه شد.

ترامپ در سخنرانی خود بر لزوم ساخت دیوار یا مانع فیزیکی در مرز مکزیک تاکید کرد. دولت آمریکا در حال حاضر به‌طور موقت بازگشایی شده‌است.

استیسی آبرامز افزود شهروندان آمریکایی در نهایت اهمیتی به خاستگاه سیاسی افراد نمی‌دهند، «آن‌ها مراقب زندگی خودشان هستند»؛ در نتیجه وقتی صحبت از اصلاحات سیستم قضائی و یا بهبود حمل و نقل و برخی مسائل دیگر است رهبران کشور، دولت را به تعطیلی نمی‌کشانند.

ترامپ در عین حال وضعیت اقتصادی کشورش را «معجزه‌آمیز» توصیف کرده ولی گفته تنها چیزی که ممکن است جلوی آن را بگیرد «جنگ‌های ابلهانه» یا «تحقیقات حزبی مضحک» است.

خانم آبرامز که یک زن آفریقایی‌آمریکایی است، در جریان انتخابات فرمانداری جورجیا با اختلاف اندکی رقابت را به نماینده حزب جمهوری‌خواه واگذار کرد. اگر او در انتخابات پیروز می‌شد، عنوان نخستین فرماندار زن آفریقایی آمریکایی در تاریخ آمریکا را از آن خود می‌کرد.

او از سوی چاک شومر، رهبر اقلیت دمکرات در سنا، به‌عنوان چهره این حزب برای واکنش نشان دادن به سخنرانی ترامپ انتخاب شد. این نخستین بار است که یک زن آفریقایی آمریکایی مسئول واکنش نشان‌دادن به نطق سالانه رئیس‌جمهور می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها