کالاهای سوری در سال 2018 به 90 کشور جهان صادر شد

کالاهای سوری در سال 2018 به 90 کشور جهان صادر شد
چهارشنبه 17 بهمن 1397 - 11:56

اتحادیه صادر کنندگان سوریه گزارش داد که در سال 2018 تولیدات سوریه به 90 کشور جهان از جمله کشورهایی که دمشق را تحریم کرده بودند ،صادر شد.

العالم _ سوریه

پایگاه اینترنتی اتحادیه صادرکنندگان سوریه اعلام کرد؛ با حمایت دولت این کشور در جریان یک دوره 9 ماهه تولیدات سوریه به 90 کشور جهان از جمله کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس، اروپایی، آمریکا، ژاپن، چین و بسیاری از کشورهای آسیایی و قاره آمریکا صادر شدند.

براساس این گزارش این تولیدات صادراتی شامل محصولات کشاورزی و صنعتی از جمله منسوجات،صنایع دستی، فرآوردهای پتروشیمی و مهندسی بوده اند که پس از هفت سال جنگ و محاصره و تحریم در احیای اقتصاد سوریه نقش دارد.

اتحادیه صادرکنندگان سوریه گزارش داد که 80 درصد از تولیدات صادراتی سوریه پیش از بحران این کشور، بار دیگر به بازارهای صادراتی سوریه بازگشته اند.

لبنان، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله مصرف کنندگان تولیدات سوری هستند که صادرات منسوجات سوری به آنها و نیز صادرات محصولات غذایی به کشورهای اروپایی مانند سوئد، آلمان و هلند افزایش داشته است.

از سرگیری مناسبات میان سوریه و کشورها در ماه های اخیر در افزایش صادرات و واردات و روابط اقتصادی و تجاری این کشور نقش خواهد داشت.

به تازگی به دنبال بازگشایی سفارت امارات در دمشق، هیاتی از بازرگانان سوری وارد امارات شدند.

اعضای این هیات سوری به منظور کسب تجربه از سرمایه‌گذاری از شهر 'مصدر' واقع در ابوظبی بازدید کردند.

سامر الدبس، رئیس اتاق صنعت دمشق و حومه آن در مصاحبه مطبوعاتی خود سفر این هیات به امارات را 'مهم' تلقی و اعلام کرد: امارات به شراکت و همکاری‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری و مشارکت در پروژه‌های صنعتی در سوریه تمایل دارد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ایران نیز اخیرا در راس هیاتی شامل نمایندگانی از بخش تجاری و اقتصادی و بازرگانی ایران به دمشق سفر کرد.

در این سفر ضمن برگزاری چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و سوریه موافقت نامه همکاری های راهبردی و بلند مدت اقتصادی میان دو کشور نیز میان معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران و 'عماد خمیس' نخست وزیر سوریه با حضور مقام های دو کشور امضا شد که می توان از آن به عنوان شروع فصلی نو در مناسبات و روابط اقتصادی و تجاری بین تهران و دمشق یاد کرد.

بحران سوریه از سال 2011 پس از تنش های داخلی دراین کشور شروع شد.

بر اساس برخی آمارها، بیش از 360 هزار تروریست از 120 کشور جهان در بیش از 100 گروه تروریستی در جریان بحران سوریه که از اواخر اسفند ماه 1389 آغاز شد، حضور داشتند، ولی نتوانستند به اهداف مورد نظر حامیان خود برسند و بر اساس اخبار موجود اکنون 146 هزار تروریست در مناطق مختلف سوریه از جمله 'ادلب' در شمال غرب این کشور از 60 ملیت مختلف حضور دارند و همچنان مانعی برای کامل شدن امنیت و ثبات در این کشور هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها