تظاهرات در خارطوم برای اعلام همبستگی با خانواده های زندانیان

تظاهرات در خارطوم برای اعلام همبستگی با خانواده های زندانیان
پنج‌شنبه 18 بهمن 1397 - 18:02

اهالی خارطوم در پاسخ به دعوت سندیکاهای مشاغل و احزاب معارض برای اعتراض به اوضاع بد اقتصادی و درخواست از عمر حسن البشیر رییس جمهور این کشور برای کناره گیری از قدرت، تظاهرات کردند.

العالم – آفریقا

کاربران شبکه های اجتماعی در سودان، ضمن پخش ویدیو و تصاویر این راهپیمایی، اعلام کردند که این تظاهرات با شعار"کاروان قربانیان زندان و شکنجه" از منطقه السوق العربی در خارطوم پایتخت سودان آغاز شده است.

آنان سپس افزودند که پلیس سودان برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در خارطوم به طور گسترده از گاز اشک آور استفاده کرده است.

کاربران ادامه دادند که صدها تظاهرکننده با تجمع در منطقه "السوق العربی" و خیابان "الحریه" در مرکز پایتخت، با سردادن شعارهایی خواستار سرنگونی نظام شدند.

سندیکای مشاغل سودان نیز با انتشار بیانیه، خواستار برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز مردمی به طرف کاخ ریاست جمهوری و تصویربرداری از این تظاهرات همراه با ثبت زمان و مکان برای انتشار آن در شبکه های اجتماعی شد.

از 19 دسامبر 2018 تا زمان حاضر، کشور سودان شاهد اعتراضهای مردمی به تورم و اوضاع بد اقتصادی و درخواست مردم از البشیر برای کناره گیری می باشد که توسط نیروهای امنیتی سرکوب شده است.

دولت سودان آمار تلفات این سرکوب را 31 کشته اعلام کرده است، اما سازمان عفو بین المللی این تعداد را 40 کشته و فعالان و احزاب مخالف آن را 50 کشته اعلام نموده اند.

پربیننده ترین خبرها