ترکیه: شفاف نبودن عربستان درباره قتل خاشقچی نگران کننده است

ترکیه: شفاف نبودن عربستان درباره قتل خاشقچی نگران کننده است
جمعه 19 بهمن 1397 - 11:32

'فارتین آلتون'، مدیر روابط عمومی دفتر رئیس جمهوری ترکیه امروز(جمعه) ضمن ابراز نگرانی شدید از شفاف نبودن تحقیقات مقامات عربستان درباره قتل 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار عربستانی گفت، این مساله به اعتبار سعودی ها لطمه می زند.

العالم - ترکیه

آلتون به خبرگزاری رویترز انگلیس گفت، حاشا کردن های دروغین مقامات عربستان باعث تردید درباره برخی مسایل درباره این پرونده شده است. درواقع، مقامات عربستان در چند ماه گذشته تمایل چندانی به تعامل با همتایان خود در ترکیه و در سطح بین المللی نداشتند.

وی افزود، سعودی ها باید قاتلان خاشقچی را به ترکیه، جایی که آنها مرتکب قتل شدند، مسترد کنند تا عدالت درباره آنها اجرا شود. عربستان درخواست قبلی ترکیه برای استرداد 11 مظنون به قتل خاشقچی را رد کرد.

در تحقیقاتی که تحت امر سازمان ملل درباره قتل قاشقجی انجام و دیروز(پنجشنبه) منتشر شد، آمده است، شواهد حاکی از ارتکاب قتلی وحشیانه و برنامه ریزی شده از سوی مقامات سعودی است و عربستان تحقیقات ترکیه درباره این قتل را به شدت تضعیف کرده و به تعویق انداخته است.

به گفته آلتون، یافته های تحقیقات ترکیه با نتایج تحقیقات سازمان ملل همسو است و آنکارا به همکاری در تحقیقات سازمان ملل درباره این پرونده متعهد است.

خاشقچی در 2 اکتبر گذشته در سفارت عربستان در استانبول به قتل رسید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها