هدیه جدید و لوکس امیر قطر به اردوغان

هدیه جدید و لوکس امیر قطر به اردوغان
شنبه 20 بهمن 1397 - 21:01

قطر هدیه جدیدی به فهرست هدایای لوکس خود به رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه اضافه کرد.

العالم . جهان اسلام

به نوشته پایگاه 'زمان'، پس از گذشت 5 ماه از هدیه تمیم بن حمد امیر قطر به اردوغان، این بار یک شرکت ترکیه ای ـ قطری خودرویی لوکس به ریاست جمهوری ترکیه تقدیم کرد.

اردوغان هدیه شرکت صنایع نظامی 'BMC' را در مقر ریاست جمهوری ترکیه در آنکارا دریافت کرد.

حضور شخصی اردوغان برای تحویل گرفتن هدیه قابل توجه بود؛ وی از خودرو دیدن کرد و از یکی از اعضای شرکت 'BMC' اطلاعات مفصلی درباره این خودرو به دست آورد. روزنامه زمان تاکید کرد که رسانه های داخلی اطلاعات دیگری درباره این هدیه جدید قطر به اردوغان منتشر نکردند.

شرکت صنایع نظامی 'BMC' پس از آنکه اردوغان به آن حق بهره وری از کارخانه دولتی ساخت تانک به ارزش حدود 20 میلیارد دلار به مدت 25 سال داد، بحث و جدل بسیاری بر انگیخت.

یادآور می شود، 25 درصد از سهام این شرکت به خانواده اوزترک باز می گردد و 25 درصد دیگر متعلق به ادهم صانجاک یک تاجر نزدیک به اردوغان و حزب عدالت وتوسعه است؛ در حالی که نیروهای مسلح قطر نیز 49.9 درصد از سهام شرکت را در اختیار دارند.

برخی گزارشهای رسانه ای در سپتامبر 2018 اعلام کردند که امیر قطر یک هواپیمای لوکس از نوع بویینگ 8-747 به ارزش نیم میلیارد دلار به اردوغان هدیه داد که این هدیه بحث و جدل بسیاری در جامعه ترکیه برانگیخت.

پربیننده ترین خبرها