یحیی سریع مطرح کرد؛

بیش از 574 بار نقض آتش بس توسط متجاوزان سعودی طی 72 ساعت گذشته

بیش از 574 بار نقض آتش بس توسط متجاوزان سعودی طی 72 ساعت گذشته
شنبه 20 بهمن 1397 - 22:43

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که مزدوران سعودی همچنان به نقض توافق آتش بس الحدیده ادامه می دهند چنانکه محله های مسکونی و کشتزارها و منازل شهروندان و مواضع نیروهای ما را هدف قرار دادند.

العالم . باخبرنگاران

سرتیپ یحیی سریع با تاکید بر اینکه متجاوزان سعودی طی 72 ساعت گذشته بیش از 574 بار توافق آتش بس را نقض کردند، گفت: نقض ها و تجاوزات ائتلاف سعودی و مزدورانش شامل شلیک موشک و خمپاره و انجام عملیات تیراندازی از سلاح های سبک و نیمه سنگین است. نیروهای یمنی همچنین تحرکات متعدد مزدوران از جمله ایجاد استحکامات در حیس را رصد کردند و این علاوه بر پرواز جنگنده ها و پهپادهای ائتلاف بر فراز شهر الحدیده و چندین شهر دیگر است.

وی افزود: جنگنده های سعودی به هدف قرار دادن استان های متعدد یمن ادامه می دهند و 59 بار شهرهای متعددی در صعده و حجه و الجوف را هدف قرار دادند. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی نیز پیشروی مزدوران به سمت مواضع ما در الطلعه در البقع را ناکام گذاشتند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی دست به 5 عملیات تهاجمی علیه مواضع مزدوران سعودی زدند که طی این عملیات موفق شدند برخی مناطق از جمله تپه 12 و تپه های الخزان و رامی و السعود و روستای الشلیله را پاکسازی کنند.

سرتیب یجیی سریع خاطرنشان کرد: مبارزان ارتش و کمیته های مردمی یمن در عملیاتی ویژه به مواضع و تجمعات مزدوران سعودی در مقابل جیزان و نجران و البیضا یورش بردند.

وی تاکید کرد که در این عملیات خسارات گسترده ای به مزدوران و نظامیان سعودی وارد شد چنانکه 52 نظامی از جمله سه نظامی سعودی کشته شدند؛ همچنین شماری خودروی زرهی مزدوران منهدم شد. این در حالی است که نیروهای یمنی امروز دو پهپاد جاسوسی ائتلاف متجاوز در جیزان را منهدم کردند.

پربیننده ترین خبرها