گریفیتس از طرحی برای اجرای توافق الحدیده خبر داد + ویدئو

سه شنبه 23 بهمن 1397 - 22:23

فرستاده ویژه سازمان ملل پس از بررسی طرحی برای اجرای توافق الحدیده، یمن را ترک کرد؛ نیروهای یمنی نیز همچنان بر عمل به نتایج نشست سوئد تاکید می کنند و ائتلاف متجاوز را به شکست توافقات سوئد متهم می کنند.

العالم . يمن

این کوتاه ترین سفر مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن است همچنین این دیدار به صورت کاملا محرمانه برگزار شد.

برخی اطلاعات حاکی از آن است که نشست گریفیتس با مقامات عالیرتبه که پشت درهای بسته برگزار شد، بر طرحی متعلق به پرونده الحدیده و استقرار نیروهای بین المللی در آن و بازگشایی جاده منتهی به شرکت المطاحن دریای سرخ متمرکز شد.

عبدالملک الحجری عضو هیات ملی یمن در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: موفقیت فرستاده ویژه سازمان ملل در این گفتگوها منوط به پاسخ طرف مزدور ریاض به پشنهادات گریفیتس درخصوص استقرار نیروهای بین المللی در الحدیده است.

با آنکه هنوز نتایج سفر گریفیتس مشخص نیست؛ برخی نیروها تاکید می کنند که وی با موانع و چالش های بسیاری روبروست.

حزام اسد عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: برخی تلاشها برای شانه خالی کردن از عمل به توافق سوئد و دور زدن این توافق وجود دارد و این علاوه بر نقضها و تجاوزات روز افزون به منظور شکست تلاشهای سازمان ملل و نیز تلاش های فرستاده ویژه سازمان ملل است.

اما رهبران احزاب سیاسی یمن در نشستی همزمان با سفر مارتین گریفیتس بار دیگر بر حمایت از نتایج نشست استکهلم خواه در خصوص پرونده الحدیده و یا توافق تبادل اسیران تاکید کردند؛ آنها ائتلاف متجاوز را مسئول شکست توافقنامه ها می دانند و مسئولیت وخیم شدن اوضاع انسانی در کشور را به عهده سازمان ملل می دانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها