برنامۀ راهبردی سوریه برای برقراری امنیت پایدار

برنامۀ راهبردی سوریه برای برقراری امنیت پایدار
چهارشنبه 24 بهمن 1397 - 15:39

زندگی عادی به منطقه "وادی بردی" در حومۀ غربی دمشق بازگشته است منطقه ای که قبلاً تحت تصرف تروریست ها بود.

العالم - سوریه

اکثر ساکنین منطقه وادی بردی به خانه های خود برگشته و کار خود را از سر گرفته اند. این منطقه اصلی ترین تأمین کنندۀ آب شهر دمشق – پایتخت – است و آب مورد نیاز بیش از 7 میلیون نفر را تأمین می کند.

یک و نیم سال از زمان خروج افراد مسلح از منطقه وادی بردی گذشته است و این منطقه آرامش خود را بازیافته است و مردم پایتخت بار دیگر منبع آب زیرزمینی خود را به دست آورده اند و فعالیت های اقتصادی در این منطقه از سر گرفته شده است و امکانات و تسهیلات فوری که دولت دمشق برای مردم وادی بردی ایجاد کرده، زمینه بازگشت انبوه آنها به منازل خود را فراهم کرده است.

مهمترین عامل بازگشت امنیت و آرامش به منطقه وادی بردی موفقیت دولت دمشق در بازپس گرفتن سرچشمۀ "الفیجه" است سرچشمه ای که سطح آبش افزایش یافته و تأمین کنندۀ آب جمعیت 7 میلیون نفری دمشق است. دولت سوریه اطراف سرچشمۀ الفیجه را از وجود هر گونه فعالیت اقتصادی و صنعتی و مسکونی مضرّ و آلوده کنندۀ محیط زیست پاکسازی کرده و همین برنامه را در اطراف 2 تونل جدید انتقال آب سرچشمه به دمشق نیز اجراء کرده و دو کانال نیز برای ذخیره سازی آب سرچشمه هنگام طغیان آن احداث کرده است تا آب این کانال ها را برای آبیاری زمین های اطراف به کار ببرد.

آب نقش بسیار مهمی در برنامه راهبردی دولت سوریه برای برقراری امنیت پایدار در منطقه وادی بردی دارد.

"وسام الجردی" خبرنگار العالم در منطقه وادی بردی اعلام کرد : آب در علم ژئوپلتیک یکی از مؤلفه های مهم اقتدار دولت محسوب می شود و دمشق امروز امنیت آبی و اقتدار خود را براساس برنامه های راهبردی که برای تأمین نیاز آبی ساکنان خود آماده کرده، بازیافته است.

پربیننده ترین خبرها