مناطق مختلف سودان صحنۀ تظاهرات مردمی گسترده

مناطق مختلف سودان صحنۀ تظاهرات مردمی گسترده
شنبه 27 بهمن 1397 - 12:53

معترضان سودانی با برگزاری تظاهرات گشترده در چند منطقه خارطوم – پایتخت – و برخی استان های این کشور خواستار برکناری رئیس جمهور و دولت از قدرت شدند.

العالم - آفریقا

پلیس نیز اعلام کرد که یکی از نیروهایش که در حمله افراد ناشناس به یک گشتی زخمی شده بود، درگذشت.

منطقه "وَدنو باوی" در شهر اُمّ دُرمان نزدیک خارطوم صحنۀ تظاهرات گسترده بود به نحوی که تعداد زیادی از معترضان در خیابان ها شعار سرنگونی نظام حاکم را سرمی دادند و نیروهای پلیس برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور استفاده کردند.

مناطق "ابو روف" و "العَرضه" در شهر "ام درمان" نیز صحنۀ تظاهرات مردمی شبانه بود و "مناطق الکلاکله" و "الجریف" در خارطوم نیز به صحنۀ تظاهرات تبدیل شد.

تظاهراتی نیز در شهر "کرمه البلد" در شمال سودان با شعار لزوم برکناری عمر البشیر رئیس جمهوری این کشور از قدرت برگزار شد. شهر "خشم القربه" در شرق سودان هم صحنۀ تظاهرات مردمی بود و معترضان شعار سرنگونی نظام حاکم سر دادند و اعلام کردند که انتقام خون "احمد عوض الکریم" را خواهند گرفت. احمد عوض الکریم معلم سودانی است که گفته می شود در یکی از مراکز پلیس استان کسلا در شرق سودان شکنجه شده و زیر شکنجه جان باخته است.

پلیس سودان اعلام کرده یکی از نیروهایش که در حملۀ افراد ناشناس به یک گشتی در خارطوم زخمی شده بود به علت شدت جراحات جان باخته است و چند مظنون به دست داشتن در این جنایت دستگیر شده اند و چون مخالفان تهدید کرده بودند که از هر روشی برای سرنگون کردن نظام حاکم استفاده خواهند کرد، احتمالاً این جنایت کار مخالفان نظام بوده است.

"طارق ابوشوره" خبرنگار شبکه العالم در خارطوم گزارش داد: دولت تلاش می کند که مخالفان و معترضان را از طریق قانونی تحت پیگرد قرار دهد زیرا مخالفان و معترضان اعلام می کنند که از هیچ تلاشی برای براندازی نظام حاکم دریغ نخواهند کرد و این در حالیست که مخالفان می گویند که دولت پیش از هر چیز باید عاملان قتل بسیاری از معترضان را شناسایی و محاکمه کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها