در چارچوب نشست امنیتی مونیخ؛

وزیر خارجه قطر از ایران قدردانی کرد

وزیر خارجه قطر از ایران قدردانی کرد
يکشنبه 28 بهمن 1397 - 13:48

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر امور خارجه قطر از اقدام ایران در باز کردن حریم هوایی خود برای قطر، قدردانی کرد.

العالم - ایران / سیاسی

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در نشستی در چارچوب کنفرانس امنیتی مونیخ، از اقدام ایران در باز کردن حریم هوایی خود برای قطر، قدردانی کرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: محمد بن عبدالرحمان در پاسخ به سوالی درباره گسترش روابط قطر با ایران و ترکیه افزود: ایران همسایه ماست و از زمان تشکیل کشور ما، بزرگترین میدان گازی خود را با ایران شریک بوده ایم. روابط با این کشور، مسئله جدیدی نیست. ما مرز‌های مشترک داریم. بحران خلیج فارس باعث شد تا ما نیاز بیشتری به ایران برای استفاده از حریم هوایی و تجارت با این کشور، پیدا کنیم. ما از ایران برای باز کردن حریم هوایی اش بر روی ما، قدردانی می‌کنیم.

اختلاف نظر بین ایران و اعضای شورای همکاری خلیج فارس باید با گفتگو حل شود. این موضع شورای همکاری و نه فقط قطر است. ما روابط بسیار قوی با ترکیه داریم و این روابط بسیار فراتر از بحران خلیج فارس است. شاهد اختلاف بین عربستان و ایران هستیم و ما بین دو طرف قرار گرفته ایم. ما امیدواریم این اختلاف و مشکل حل و فصل شود، زیرا حل این مشکل به سود منطقه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا برای تشکیل ائتلاف راهبردی در خاورمیانه تلاش می‌کند. موضع ما در این باره آشکار است. ما می‌گوییم نمی‌توان بین کشور‌هایی ائتلاف ایجاد کرد که چهار کشور دشمن کشور پنجم هستند. ملت ما سوال خواهد کرد چگونه با کشور‌هایی ائتلاف تشکیل می‌دهیم که ماه هاست ما را در محاصره قرار داده اند؟ تا زمانی که مسئله فلسطین حل نشود، مشکل ما در روابط با اسرائیل باقی خواهد ماند. اگر ملت فلسطین به حقوق خود برسد، ما آمادگی داریم با اسرائیلی‌ها در صلح زندگی کنیم. اگر به عنوان مثال ما مشکلی با ایران داریم، باید از این کشور برای حضور در کنفرانس ورشو دعوت می‌کردیم.

خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها