با طرح دعوی حقوقی علیه رئیس جمهور آمریکا کلید خورد؛

آغاز جنگ حقوقی طبیعت دوستان با ترامپ/ دیوار مرزی فاجعه ای زیست محیطی برای حیات وحش

آغاز جنگ حقوقی طبیعت دوستان با ترامپ/ دیوار مرزی فاجعه ای زیست محیطی برای حیات وحش
دوشنبه 29 بهمن 1397 - 21:24

سه گروه زیست محیطی و مدافع حقوق حیوانات دادخواستی را علیه تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام وضعیت فوق العاده ملی در کشور، تنظیم کردند.

العالم - آمریکا

به گزارش تارنمای خبری نشریه هیل، این سه گروه با عنوان «مرکز تنوع بیولوژیکی»، «مدافعان حیات وحش» و «صندوق دفاع حقوقی از حیوانات» دادخواست مشترک خود مبنی بر بی کفایتی دولت ترامپ در استفاده از وجوهات مالی فوق العاده و هدایت غیرقانونی این وجوهات برای احداث دیوار مرزی را ارائه دادند.

«برایان سیگ» وکیل ارشد مرکز تنوع بیولوژیکی گفت: در اینجا، تنها وضعیت فوق العاده، تعرض ترامپ به قانون اساسی است.

وی تلاش سلطه جویانه ترامپ برای احداث دیوار مرزی را سوءاستفاده فاحش از ساختار قانون اساسی کشور دانست و یادآور شد که در صورت عملی شدن این تصمیم، فاجعه ای برای حیات وحش از جمله برخی از گونه های در معرض خطر حیوانات روی خواهد داد.

«استفان ولز» مدیر اجرایی صندوق دفاع حقوقی از حیوانات نیز گفت که وضعیت حیات وحش در طرح احداث دیوار مرزی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: بسیاری از گونه های حیوانی از جمله گونه های در معرض خطر با این طرح در معرض تهدید قرار می گیرند و همه موارد جایگزین و حمایت کننده از حیات وحش و محیط زیست باید به موجب قانون مورد توجه قرار گیرد. وی یادآور شد که همه راه های قانونی برای تضمین اجرای قانون در ارتباط با این مساله، دنبال می شود.

گروه های حافظ منابع طبیعی نیز ضمن مخالفت با اعلام وضعیت فوق العاده ملی از سوی ترامپ، از اقدام در ارتباط با این مساله خبر دادند.

گروه های یادشده ادامه دادند که وضعیت فوق العاده ملی، تاثیراتی منفی بر اکوسیستم منطقه و حیات وحش می گذارد.

«ترزا پیرنو» رئیس انجمن حافظ منابع پارک های ملی آمریکا گفت: دیواری که جوامع را جدا می کند، مانع از مهاجرت حیات وحش می شود، جریان آب را مختل می کند و اکوسیستم های پارک ها را از بین می برد، راه حلی برای امنیت مرزی و مشکلات مهاجرتی نیست.

ترامپ روز جمعه توافقی در زمینه بودجه را امضا کرد که وجوهات مالی مورد نیاز برای احداث دیوار مرزی را افزایش می دهد.

وی با اعلام وضعیت فوق العاده ملی، امیدوار است که به رقم هشت میلیارد دلاری مدنظر خود برای تکمیل بخش های باقی مانده این پروژه، دست یابد.

اما با تنظیم دادخواست گروه های زیست محیطی و مدافعان حقوق حیوانات و شکایت گروه های مدافع حقوق بشر از دولت ترامپ در ارتباط با این تصمیم، احتمال وقوع یک جنگ حقوقی طولانی مدت قوت گرفته است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها