واکنش ایوانکا ترامپ به نفرت آلمان ها از پدرش

واکنش ایوانکا ترامپ به نفرت آلمان ها از پدرش
سه شنبه 30 بهمن 1397 - 12:42

دختر رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با نشریه آلمانی بیلد و در واکنش به سوالی در باره عدم محبوبیت پدرش بین مردم آلمان و محبوبیت بیشتر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مقایسه با وی از پاسخ مستقیم خودداری و خاطرنشان کرد که ما نسبت به روسها به مردم آلمان نزدیکی بیشتری داریم.

العالم ـ آمریکا

ایوانکا ترامپ روز سه شنبه به این نشریه افزود: آزادی های فردی، قانونمداری و فرصت های برابر اقتصادی از جمله مسائل مورد پذیرش هر دو ما (آلمان و آمریکا) است. نباید به دیگران اجازه دهیم مسائل سیاسی ما را از هم جدا کند.»
طبق نتایج یک نظرسنجی که ازسوی موسسه نظرسنجی پیو در اروپا انجام شده و نتایج آن هفته گذشته منتشر شد، مردم فرانسه و آلمان، اعتماد بسیار کمی به رئیس جمهوری آمریکا دارند و بیشتر از وی، به همتای روسی او اعتماد دارند.
شبکه تلویزیونی یورونیوز در باره نتیجه این نظرسنجی اعلام کرد که اروپایی‌ها بیشتر از دونالد ترامپ، به ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و شی جین پینگ رییس جمهوری چین اعتماد دارند. در این نظرسنجی شهروندان کشورهای کانادا، ژاپن، آمریکا، انگلیس و روسیه نیز شرکت داشته‌اند. در واقع اروپایی‌ها کمترین اعتماد را به ترامپ دارند؛ چرا که تنها 10 درصد آلمان ‌ها و 9 درصد فرانسوی‌ها بر این باورند که اقدامات رئیس جمهوری آمریکا درست است.
نکته قابل توجه دیگر در نتایج این نظرسنجی، این است که ترامپ تنها رهبری است که حتی در کشور خودش نیز اکثریت شهروندانش به او اعتماد ندارند.
ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید، با اقدامات یکجانبه‌ از جمله خروج از توافق بین‌المللی آب و هوایی پاریس و برجام و نیز افزایش تعرفه‌های تجاری علیه اتحادیه اروپا، مکزیک، چین و کانادا، سبب واکنش‌های منفی جهانی علیه آمریکا شده است.
درحالی که تحولات نظام بین‌المللی که اکنون به سوی چند قطبی شدن در حال حرکت است، نشان می‌دهد رویکرد آمریکا اساساً مبتنی بر واقعیات بین‌الملل و روندهای جهانی نیست. رویکردها و اقدامات ترامپ منجر به افزایش انزوا و عدم محبوبیت روز افزون آمریکا در عرصه بین المللی شده است.
به گزارش ایرنا به نقل از یورونیوز، ایوانکا ترامپ با اشاره به انتقادهای شدید رسانه ها از سیاست های ترامپ افزود: من به پدرم و به آنچه که به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انجام می دهد، افتخار می کنم.
به ادعای ایوانکا ترامپ، این سیاست ها موجب رشد اقتصادی و افزایش فرصت های اشتغال برای تمام آمریکایی هاشده به طوری که امروز بیشترین تعداد مردم این کشور در طول تاریخ مشغول به کار هستند.
وی با این حال اذعان کرد که دولت آمریکا به مشکلات موجود نیز از جمله دشواری کار با همپیمانانش آگاه است و برای دستیابی به یک ثبات جهانی به همکاری با آنها نیاز دارد.
ایوانکا ترامپ 37 ساله که به همراه هیات آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ حضور داشت در حاشیه این رویداد با شماری از مقامات آلمانی از جمله «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور دیدار و گفتگو کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها