امروز؛

ایراد سخنرانی سالانه پوتین

ایراد سخنرانی سالانه پوتین
چهارشنبه 1 اسفند 1397 - 09:31

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز (اول اسفند) سخنرانی سالیانه خود را انجام می‌دهد.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از گاردین، سخنرانی سالیانه رئیس‌جمهور روسیه «وضعیت کشور» نام دارد و در شورای فدرال روسیه شامل هر دو مجلس سفلا و علیا انجام می‌گیرد.

ولادیمیر پوتین از سال ۱۹۹۹، چه در مقام رئیس‌جمهور چه در مقام نخست‌وزیر، قدرت را در دست دارد. او که ۶۶ سال دارد، در انتخابات سال ۲۰۱۸ بار دیگر به مقام رئیس‌جمهوری رسید.

مدت زمان ریاست‌جمهوری روسیه شش سال است.

سخنرانی روز چهارشنبه، پانزدهمین سخنرانی وضعیت کشور است که توسط پوتین انجام می‌گیرد. علاوه بر قانون‌گذاران روسیه، قضات، اعضای هیئت دولت، مقام‌های ارشد واحدها و مناطق فدرال روسیه و دیگر سیاستمداران در این سخنرانی حضور دارند.

اما سخنرانی امسال در حالی صورت می‌گیرد که نظرسنجی‌های همگانی حاکی‌ست محبوبیت رئیس‌جمهوری روسیه کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح در ۱۳ سال اخیر رسیده‌است.

نتایج نظرسنجی «مرکز تحقیقات آرای همگانی» که ۱۷ ژانویه (یک ماه پیش) منتشر شد، نشان می‌دهد اعتماد عمومی به پوتین به ۳۳.۴ درصد کاهش یافته که کم‌ترین میزان از سال ۲۰۰۶ به این سو است. سال پیش «لوادا»، یک مرکز مستقل افکارسنجی، محبوبیت پوتین را در حدود ۳۹ درصد برآورد کرده بود. در سال ۲۰۱۷ این رقم ۵۹ درصد بود.

ولادیمیر پوتین در جریان سخنرانی سال گذشته خود بر تغییرات و پیشرفت‌های نظامی کشورش تمرکز کرده بود. رئیس‌جمهور روسیه در جریان سخنرانی دهم اسفند ۱۳۹۶ از ساخت جنگ‌افزارهای اتمی غیر قابل رهگیری» سخن گفته بود.

به گفته مقام‌های دولتی روسیه، در سخنرانی سال جاری مسائل مربوط به سیاست خارجی نقش ثانویه خواهند داشت. انتظار می‌رود پوتین بیش از هر چیز از مشکلات معمولی که کشورش با آن‌ها روبرو است سخن بگوید؛ از جمله مشکل عمده مربوط به دفن زباله‌ که دامن‌گیر روسیه شده‌است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها