یحیی سریع مطرح کرد؛

ثبت 842 مورد نقض آتش بس توسط ائتلاف سعودی در 72 ساعت گذشته

ثبت 842 مورد نقض آتش بس توسط ائتلاف سعودی در 72 ساعت گذشته
شنبه 4 اسفند 1397 - 21:22

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی طی 72 ساعت گذشته 842 بار توافق آتش بس در الحدیده را نقض کردند.

العالم . باخبرنگاران

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد که پایبندی نیروهای ما به قطعنامه های بین الملی و توافق آتش بس و طرح باز استقرار نیروها در الحدیده پیش از آنکه یک مسئولیت ملی باشد، یک وظیفه اخلاقی است. نیروهای ما به رغم کارشکنی ها و وقت کشی های ائتلاف و مزدورانش، بر اجرای طرح بازاستقرار نیروهای تاکید دارند.

وی افزود: مزدوران سعودی خانه ها و کشتزارهای شهروندان و مواضع نیروهای ما را با 496 خمپاره بمباران کردند و این مناطق را 249 بار با سلاح های سبک و نیمه سنگین هدف قرار دادند و این علاوه بر تحرکات آنها و ساخت استحکامات و پرواز پهپادهای ائتلاف بر فراز الحدیده و الصلیف و الدریهمی و حیس و التحیتا والجاح است.

سخنگوی نیروهای مسلح گفت: جنگنده های ائتلاف متجاوز 55 بار مناطق پراکنده ای را بمباران کرد و خانه دو شهروند در حجه را هدف قرار دادند که طی آن چند تن از جمله برخی زنان و کودکان شهید و مجروح شدند.

یحیی سریع تاکید کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن 8 عملیات مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی برای پیشروی در مناطق مختلف را به شکست کشاندند.

وی همچنین از 21 عملیات نظامی علیه مراکز تجمع متجاوزان و مزدوران خبر داد که بر اثر آن شماری از مزدوران کشته و یا زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها