صدها غیرنظامی از شهرک الباغوز در شرق سوریه خارج شدند + ویدئو

سه شنبه 7 اسفند 1397 - 22:56

صدها نفر از جمله زنان و کودکان و مردان از آخرین پایگاه تحت کنترل گروههای تروریستی داعش در شرق سوریه خارج شده و عازم اردوگاه الهول در شمال شدند که به گفته مرکز دیده بان سوریه، مردان مظنون به وابستگی به داعش به مراکز بازداشت منتقل شدند. 'نیروهای سوریه دموکراتیک' نیز در انتظار انتقال غیرنظامیان هستند تا تصمیم خود درخصوص یورش به آخرین پایگاه محاصره شده در داخل شهرک الباغوز را اتخاذ کنند.

العالم . سوریه

دهها کامیون از شهرک الباغوز در شرق سوریه خارج می شوند تا به مناطق تحت کنترل 'نیروهای سوریه دموکراتیک' بروند؛ این کامیون ها حامل صدها غیرنظامی از جمله کودکان و زنان عناصر مسلح داعش هستند.

غیرنظامیان در پایگاهی تحت محاصره تروریست های داعش بودند. آنها پس از اتمام عملیات کنترل و بازرسی وارد اردوگاه الهول شدند. به نوشته 'دیدبان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان خارج نشین' مردان مظنون به وابستگی به داعش به مراکز بازداشت منتقل شدند.

نیروهای موسوم به سوریه دموکراتیک نیز تاکید کرد که در انتظار پایان عملیات انتقال غیرنظامیان است تا تصمیم خود برای یورش به این پایگاهِ محاصره شده در داخل شهرک الباغوز را اتخاذ کند.

در چند روز گذشته نیز در سه نوبت کامیون هایی از شهرک الباغوز خارج شدند که سومین بار حداقل 46 کامیون حامل صدها زن و کودک و مرد شهرک الباغوز را ترک کردند؛ در دو نوبت نیز حدود 50 هزار نفر از این شهرک خارج شدند که اغلب آنها را زنان و کودکان عناصر مسلح تشکیل می دادند و بیش از 5هزار نفر از آنها مشکوک به وابستگی به داعش هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها