خروج داعشی ها از آخرین پناهگاه خود در سوریه + فیلم

چهارشنبه 8 اسفند 1397 - 22:59

خروج مردم عادی و تروریست های داعش از شهرک الباغوز در استان دیرالزور در شرق سوریه همچنان ادامه دارد.

العالم - سوريه

تروریست های داعشی در یکی از محله های شهرک الباغوز محاصره شده اند و برخی از این تروریست ها از آخرین پناهگاه خود که این شهرک باشد، به همراه مردم عادی خارج می شوند و خود را تسلیم می کنند.

پیش بینی می شود که همۀ مردم عادی و آن دسته از اعضای داعش که خواهان تسلیم کردن خود هستند، به زودی از الباغوز خارج شوند تا سپس "نیروهای سوریه دمکراتیک" (قسد) عملیات نظامی خود را علیه سایر داعشی ها که تن به تسلیم نمی دهند و اکثرشان اتباع خارجی هستند، آغاز کند.

دهها کامیون به شهرک الباغوز رسیده است تا گروه دیگری از کسانی را که می خواهند از این شهرک خارج شوند، به جای دیگری منتقل کنند. مردم عادی که از الباغوز خارج می شوند، با کامیون به مناطق تحت کنترل قسد منتقل می شوند و در اردوگاه "الهول" در جنوب شهر حسکه مرکز استان حسکه در شمال شرق سوریه اسکان داده می شوند.

سه شنبه شب 800 شهروند و 200 عضو داعش از الباغوز خارج شدند و به منطقه ای تحت کنترل قسد در حومۀ این شهرک منتقل شدند.

یکی از مسئولان قسد می گوید که مردم عادی به اردوگاه الهول و اعضای داعش پس از بازجویی توسط نیروهای قسد به ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به فرماندهی آمریکا تحویل داده خواهند شد.

شبکه "الشرقیه 24" تصاویری را پخش کرد که نشان می دهد دهها عضو داعش که میان آنها اتباع سعودی، چچنی و بوسنیایی هستند، شبانه از الباغوز خارج می شوند و خود را به نیروهای قسد تسلیم می کنند.

پربیننده ترین خبرها