رایزنی فرستاده‌های سازمان ملل با رئیس شورای عالی سیاسی یمن

رایزنی فرستاده‌های سازمان ملل با رئیس شورای عالی سیاسی یمن
پنج‌شنبه 9 اسفند 1397 - 09:55

در دیدار فرستاده‌های سازمان ملل در امور یمن با رئیس شورای عالی این کشور درباره توافق آتش‌بس «الحدیده» و طرح استقرار مجدد نیروهای بین‌المللی در این شهر رایزنی شد.

العالم - یمن

«مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن و «مایکل لول‌سگارد» رئیس هیأت ناظران سازمان ملل در یمن چهارشنبه شب (دیشب) با «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن دیدار کردند

بر اساس گزارش خبرگزاری «سبأ»، در این دیدار درباره توافق آتش‌بس «الحدیده» و اجرایی کردن مرحله استقرار مجدد نیروهای بین‌المللی در این استان صحبت شد.

المشاط از تلاش‌های نمایندگان سازمان ملل برای برقراری صلح در الحدیده و اجرای توافق آتش‌بس تشکر و بر حمایت از این تلاش‌ها علیرغم عدم التزام طرف مقابل به تعهدهایش تأکید کرد.

وی به نقض گسترده آتش بس الحدیده توسط ائتلاف سعودی هم پرداخت و افزود، ارتش و کمیته‌های مردمی در قبال این موضوع صبر زیادی داشته‌اند.

المشاط افزود: در صورتی که طرف مقابل به سنگ‌اندازی در برابر تیم سازمان ملل و اجرای مرحله اول (باز استقرار نیروها) ادامه دهد‌، اگر سازمان ملل از ما بخواهد آماده اجرای توافق به صورت یکجانبه هستیم.

گریفیتس هم بر اهمیت اجرای توافق تأکید کرد و گفت، طرف مقابل به اجرای توافق استکهلم و نیز طرح استقرار مجدد تشویق خواهد شد. وی تأکید کرد، یمن نیازمند بالاترین درجه خویشتنداری از سوری طرف‌هاست.

لول‌سگارد هم بر ضرورت اجرای توافق استکهم درباره الحدیده تأکید کرد و همکاری انصارالله در طرح استقرار مجدد نیروهای بین‌المللی در الحدیده را ستود.

هیأت صنعاء (دولت نجات ملی) و هیأت دولت مستعفی یمن اواسط آذر ماه گذشته، پس از دو سال توقف مذاکرات، سرانجام گفت‌و‌گوها با هدف رسیدن به صلح را در استکهلم سوئد آغاز کردند و به توافق رسیدند.

الحدیده در کنترل نیروهای انصار الله قرار دارد و نیروهای وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی در اطراف آن حضور دارند؛ این شهر تقریبا یکی از مهمترین مناطقی است که کمکها و واردات تجاری وارد یمن می‌شود.

پربیننده ترین خبرها