اذعان وزیر کشور دولت «هادی»: امارات پشت‌ ترورهای عدن است

اذعان وزیر کشور دولت «هادی»: امارات پشت‌ ترورهای عدن است
پنج‌شنبه 9 اسفند 1397 - 12:46

وزیر کشور دولت مستعفی یمن اعلام کرد، برخی ترورها و تنش‌افکنی‌ها در عدن به دست شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات انجام می‌گیرد.

العالم - یمن

«احمد المیسری» وزیر کشور دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی»، اعلام کرد، امارات در پشت پرده ترورها و بر هم زدن ثبات امنیتی در «عدن» و دیگر استان‌های جنوبی تحت کنترل دولت مستعفی قرار دارد.

بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»‌، المیسری که در جلسه‌ای مشورتی با امامان جماعت و خطیبان شهر عدن و درباره خطرات امنیتی این شهر سخن می‌گفت، اتهامات غیرمستقیمی به شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات مطرح کرد ، اما به صورت مستقیم نام نبرد.

این سخنان دولت مستعفی یمن که عدن را در اختیار دارد، می‌توان نشانه‌ای از افزایش اختلافات عربستان و امارات در جنوب یمن باشد.

این مقام دولت «هادی» گفت، این شبه‌نظامیان در پشت پرده ترور خطیبان و امامان جماعت و فرماندهان سیاسی و نظامی و امنیتی طی سه سال گذشته قرار دارند؛ سه سالی که امارات کلید امور امنیتی در عدم و برخی استان‌های دیگر یمن را به دست گرفته است.

المیسری گفت، اختلالی در رابطه دولت مستعفی با ائتلاف سعودی پیش آمده که باید تصحیح شود، هر کسی منافع امارات و سعودی را بر منافع کشورش ترجیح دهد منافق است. وی در عین حال تأکید کرد: روابط ما با عربستان سعودی و امارات روابطی تاریخی بر پایه مشارکت است.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. امارات با مشارکت فعال در این جنگ، نفوذ خود در جنوب یمن را افزایش داده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها