آغاز نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در امارات

آغاز نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در امارات
جمعه 10 اسفند 1397 - 13:19

چهل و ششمین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در ابوظبی، از پیش از ظهر امروز کار خود را آغاز کرد.

العالم - جهان اسلام

چهل و ششمین نشست وزرای خارجه عضو سازمان همکاری اسلامی در ابوظبی ساعاتی پیش با سخنرانی «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات آغاز به کار کرد. شعار این نشست دو روزه که با پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان همکاری اسلامی همراه شده است «۵۰ سال در مسیر رشد و شکوفایی» بود.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در افتتاحیه این نشست مدعی شد: ما در کنار مردم فلسطین هستیم و از خواسته‌های آن‌ها از جمله تشکیل کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ حمایت می‌کنیم.

ادعای وزیرخارجه امارات در حمایت از حقوق فلسطینیان در حالی است که امارات با دعوت از وزیر اسلام‌ستیز رژیم اشغالگر صهیونیستی و استفاده از پرچم این رژیم در مسابقه جودو گامی علنی در عادی سازی روابط با اسرائیل برداشته است.

او افزود: ما باید با طرف‌هایی که از تروریسم حمایت می‌کنند یا به تروریست‌ها پناه می‌دهند به صورت جدی برخورد کنیم. ما خواهان ایجاد تدابیری برای ممانعت از تحریک به تروریسم و تندروی هستیم.

وزیر خارجه امارات درادامه شروع به حملات لفظی علیه ایران کرد و گفت : «ما از ایران می‌خواهیم در سیاست‌های خود بازنگری کرده و از مداخله در امور کشورهای دیگر و ایجاد آشوب طایفه‌ای خودداری کند. ما از تهران می‌خواهیم حمایت از طرف‌هایی که موجب تشدید بحران‌ها در منطقه می‌شوند را متوقف کند.»

فارس

پربیننده ترین خبرها