چهارمین کارگروه مشترک امنیتی ایران و ترکیه برگزار شد

چهارمین کارگروه مشترک امنیتی ایران و ترکیه برگزار شد
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 15:06

در اجرای موافقتنامه های امنیتی و انتظامی بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، چهارمین کارگروه مشترک امنیتی دو کشور در آنکارا برگزار شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه امروز (دوشنبه) در دیدار «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران، با اظهار خشنودی از سفر هیات ایرانی به این کشور، گفت وگوها و سطح بالای روابط دو کشور را بسیار حیاتی و حائز اهمیت دانست و بر همکاری های دو کشور برای برطرف کردن مشکلات و حوادث امنیتی در منطقه و در سطح بین الملل، تاکید کرد.
دو طرف در این دیدار، ضمن بررسی و تبادل نظر پیرامون تحولات اخیر در عراق و سوریه و وضعیت مهاجرین و آوارگان جنگی و اقدامات نیروهای فرامنطقه ای، بر ضرورت همکاری های دو کشور در مبارزه با گروه های تروریستی، جرائم سازمان یافته و ایجاد امنیت و آرامش در منطقه به ویژه برای مردم دو کشور تأکید کردند.
گسترش همکاری های ایران و ترکیه در زمینه گردشگری
در دیدار ذوالفقاری و وزیر کشور ترکیه، طرفین همچنین روابط و همبستگی مردم دو کشور را بسیار خوب توصیف کردند و خواستار ارائه خدمات بیشتر در زمینه گسترش گردشگری از سوی دو طرف و رسیدگی به مشکلات مربوطه شدند.
ذوالفقاری در جریان سفر به آنکارا همچنین با «محترم اینچه» همتای ترکیه ای خود، دیدار و گفت وگو کرد.
در این گفت وگو، نحوه همکاری های دستگاه ها و بخش های مختلف امنیتی، انتظامی و پلیسی دو کشور در یک سال گذشته مورد ارزیابی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در نشست کارگروه مشترک امنیتی دو کشور در آنکارا، تمهیدات برای ادامه همکاری ها در زمینه نحوه استفاده از تجربیات و تبادل آن در مبارزه با جرائم امنیتی، جرائم سازمان یافته، قاچاق سلاح و مهمات، قاچاق مواد مخدر و کالا و همچنین دستگیری مجرمین متواری، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر همکاری بخش های مختلف پلیسی با یکدیگر تاکید و در پایان صورتجلسات توافقات امضاء شد.
مهدی محمودی مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، سردار رضایی فرمانده مرزبانی ناجا، سردار زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر و سردار بابایی جانشین پلیس اطلاعات و امنیت عمومی که ذوالفقاری را در این سفر همراهی می کردند، در دیدارهای جداگانه ای با همتایان خود، مسائل و موضوعات تخصص خود را به صورت کامل بررسی و درخصوص جزییات همکاری ها برنامه ریزی و توافقات صورت پذیرفت.

پربیننده ترین خبرها