در نشست اتحادیه پارلمان های عربی در اردن رخ داد؛

پاسخ محکم اردن به عربستان برای حمايت از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

پاسخ محکم اردن به عربستان برای حمايت از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 20:55

رئیس مجلس مشورتی عربستان برای مخالفت با توصیه توقف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تلاش کرد، اما این کار وی با پاسخ محکم رئیس پارلمان اردن مواجه شد.

العالم - اردن

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، رئیس مجلس مشورتی عربستان برای مخالفت با توصیه توقف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تلاش کرد، اما این کار وی با پاسخ محکم رئیس پارلمان اردن و شماری از نمایندگان پارلمان این کشور مواجه شد.

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: آل الشیخ رئیس مجلس مشورتی عربستان نوعی از شگفتی و شوک به وجود آورد.

در ابتدا عاطف الطراونه رئیس پارلمان اردن در حال خواندن توصیه های صادر شده از نشست دو روزه اتحادیه پارلمان های عربی بود، تا این که به بند مربوط به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی رسید؛ مبنی بر این که در خصوص لزوم مقابله با هر گونه عادیسازی روابط با اسرائیل توافق کردیم. رئیس پارلمان اردن گفت ملت های عربی هیچ گونه عادی سازی روابط با اسرائیلی ها ندارند و این توصیه خطاب به دولت های عربی مطرح شده است.

در این لحظه، آل الشیخ به عاطف الطراونه گفت در خصوص این موضوع توافق نکردیم و در این باره اختلاف نظر داشتیم، زیرا این بند به شکل دیپلماتیک تدوین شده است.

وی افزود: «این بند وظیفه سیاستمداران است و ما سیاستمدار نیستیم. ما از شما خواستیم که به کشورهای خود بازگردیم و در این خصوص، با مسئولان سیاستمدار دولت های خود رایزنی کنیم.»

خبرنگار این شبکه افزود: «اما الطراونه به صراحت پاسخ داد: ما به نمایندگی از ملت های خود در این جا حاضر شده ایم و دولت ها باید به توصیه های ما گوش دهند. عادی سازی روابط اقدامی است که به ویژه در این برهه زمانی، پذیرفته نمی شود.»

در پی اظهارات الطروانه، بسیاری از افراد حاضر در سالن کنفرانس، رئیس پارلمان اردن را به شدت تشویق کردند.

همچنین برخی نمایندگان پارلمان اردن به ویژه یحیی سعود رئیس کمیته فلسطین در پارلمان اردن برخاست و در برابر رئیس مجلس شورای عربستان فریاد برآورد و تلاش برای مخالفت با توصیه توقف عادی سازی روابط با اسرائیل را محکوم کرد.

همچنین رئیس پارلمان مصر برای کاستن از شدت این جنجال، گفت: ما می گوییم بر اساس نتایج نشست های سابق اتحادیه عرب، مخالف عادی سازی روابط با اسرائیل هستیم.

عاطف الطراونه و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان به این موضوع واکنش نشان دادند.

پربیننده ترین خبرها