نخست وزیر ژاپن آماده دیدار با کیم است

نخست وزیر ژاپن آماده دیدار با کیم است
سه شنبه 14 اسفند 1397 - 12:36

'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن تاکید کرد آماده است برای حل مساله ربوده شدگان ژاپنی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار و گفت و گو کند.

العالم - آسیا

آبه روز سه شنبه در نشست کمیسیون مجلس سنا در توکیو افزود: مساله اتباع ژاپنی ربوده شده توسط کره شمالی یک مساله دوجانبه است و تا زمانی که گفت و گوها میان این دو کشور برگزار نشود، حل نخواهد شد.

ژاپن معتقد است کره شمالی 17 شهروند این کشور را ربوده است توکیو همچنین پیونگ یانگ را به دست داشتن در ناپدید شدن شماری از اتباع این کشور متهم کرده است.

از 17 شهروند ربوده شده ژاپنی 5 نفر آنها در نخستین گفت و گوی 'کویزومی' نخست وزیر وقت ژاپن در سال 2002 میلادی با کره شمالی، آزاد شده و به ژاپن برگشتند.

اما کره شمالی می گوید 8 نفر از ربوده شدگان نیز فوت شده اند ولی از 4 نفر دیگر خبر ندارد و معتقد است این افراد اصلا وارد کره شمالی نشده اند.
او همچنین با اشاره به حادثه راداری که طی آن توکیو می گوید ارتش کره جنوبی در ماه دسامبر رادار کنترل آتش خود را به سوی یک هواپیمای نیروی دریایی دفاع از خود ژاپن نشانه گرفته است افزود: در این موضوع ژاپن حقیقت را می گوید و طرفی که راستگو است همیشه دست بالا را دارد.
او گفت که ژاپن شواهد را نشان داده است و معتقد است که نیروهای دریایی کشورهای سراسر جهان می دانند که حقیقت چیست.
آبه اشاره کرد که هماهنگی نزدیک میان ژاپن، ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی برای رسیدگی به مساله کره شمالی ضروری است و مشارکت توکیو با سئول در تضمین ایمنی جان اتباع ژاپنی مقیم کره جنوبی مهم است.
نخست وزیر ژاپن تاکید کرد به طور مناسب به این مسائل رسیدگی خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها