آغاز رزمایش بی سابقه مصر و انگلیس

آغاز رزمایش بی سابقه مصر و انگلیس
جمعه 17 اسفند 1397 - 11:47

ارتش مصر در بیانیه‌‌ای از آغاز مانور نظامی مشترک با انگلیس در پایگاه نظامی شمال مصر خبر داد.

العالم- مصر

ارتش مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که مانور نظامی مشترک نیروهای این کشور با انگلیس موسوم به «أحمس ۱» در پایگاه نظامی «محمد نجیب» روز پنجشنبه (دیروز) آغاز شد و این نخستین مانور مشترک دو کشور است که با نظارت چند کشور برگزار می‌شود.

در این بیانیه به ورود نیروها و تجهیزات نیروهای انگلیسی به پایگاه‌های هوایی و گذرگاه‌های دریایی مصر در چند روز گذشته اشاره شده است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، این تمرینات نظامی شامل تعدادی از فعالیت‌ها از جمله تیراندازی‌، مبارزه با تروریسم و درگیری در شهرها است.

هدف از این مانور، تقویت روابط نظامی، تبادل تجربیات و مهارت‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم، دستیابی به بهترین شیوه‌های مقابله با عناصر تروریستی، خنثی‌سازی بمب‌های دست‌ساز با استفاده از مدرن‌ترین فنآوری‌ها، است.

در بیانیه ارتش مصر به مدت زمان اجرای این مانور نظامی مشترک اشاره‌ای نشده است.

یکشنبه گذشته نیز مصر و مصر مانور هوایی برگزار کردند و قاهره اعلام کرد که این مانور مشترک بی‌سابقه بود و با مشارکت هواپیماهای جنگی «رافال» در یکی از پایگاه‌های هوایی مصر انجام شد.

در سال‌های گذشته مصر چندین مانور نظامی مشترک با چند کشور عربی و خارجی از جمله آمریکا، روسیه، فرانسه، امارات، عربستان سعودی و بحرین برگزار کرده است.

پربیننده ترین خبرها