وزیر خارجه آذربایجان در دیدار با شمخانی:

تحریم ها نمی تواند بر روابط خوب آذربایجان با ایران اثر منفی بگذارد

تحریم ها نمی تواند بر روابط خوب آذربایجان با ایران اثر منفی بگذارد
شنبه 18 اسفند 1397 - 15:45

وزیر خارجه آذربایجان در دیدار با شمخانی با بیان اینکه باکو به روند ارتقاء همکاری های اقتصادی با تهران ادامه خواهد داد، تصریح کرد: تحریم ها نمی تواند بر روابط خوب آذربایجان با ایران اثر منفی بگذارد.

العالم _ ایران / سیاسی

«المار محمد یاروف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان بعدازظهر امروز (شنبه) با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدارو پیرامون تحولات منطقه و راه کارهای گسترش همکاری های دوجانبه با وی گفتگو کرد.
شمخانی در این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی،فرهنگی و مذهبی میان دو کشور همسایه اظهار داشت: توسعه روابط همه جانبه بویژه ارتقاء مناسبات اقتصادی بین تهران و باکو خواست و اراده مردم و رهبران دوکشور بوده و به نفع امنیت و ثبات در منطقه است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مرزهای مشترک فرصتی ارزشمند و دروازه های صلح و دوستی بین دو کشور است، افزود: ظرفیت های فراونی برای افزایش سطح تعاملات تجاری بین دو کشور وجود دارد که می تواند موجب رفاه، ثبات و امنیت دو کشور شود.

وی خاطر نشان کرد:جمهوری اسلامی ایران برای رفع موانع تحقق توافقات جامع بین دو کشور امادگی کامل دارد.

علی شمخانی گفت: تکمیل راه آهن شمال-جنوب برای منطقه و نیز آذربایجان به لحاظ پیشبرد توافقات و همکاری های تجاری و اقتصادی بسیار ضروری بوده وموجب توسعه همکاری های مشترک در زمینه های ترانزیت وحمل ونقل خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت روابط گرم و دوستانه ایران و آذربایجان علیه هیچ کشوری نبوده و هرگز تحت تاثیر عوامل مخرب منطقه ای و فرامنطقه ای قرار نخواهد گرفت .

«المار محمد یاروف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با اثربخش خواندن گفتگوهای صورت گرفته میان مقامات دوکشور گفت: جمهوری آذربایجان مایل به افزایش مبادلات و همکاری های همه جانبه با ایران بوده و در این مسیر از ابتکارات و پیشنهادات ارائه شده استقبال می کند.

وی افزود باکو به روند ارتقاء همکاری های اقتصادی با تهران ادامه خواهد داد و تحریم ها نمی تواند بر روابط خوب دوکشور اثر منفی داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها