رئیس کمیسیون امنیت و دفاع دومای روسیه:

شرکای آمریکا در رزمایش هسته ای به هدفی برای موشک های روسیه تبدیل می شوند

شرکای آمریکا در رزمایش هسته ای به هدفی برای موشک های روسیه تبدیل می شوند
سه شنبه 21 اسفند 1397 - 11:41

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع دومای روسیه اعلام کرد: کشورهایی که به همراه آمریکا در رزمایش ها و تمرینات هسته ای شرکت می کنند به هدفی برای موشک های روسیه تبدیل می شوند.

العالم - اروپا

ولادیمیر شامانف در کنفرانس مطبوعاتی در دومای روسیه که در آن شماری از وابستگان نظامی خارجی شرکت داشتند، به کشورهای اروپایی غیر هسته ای به دلیل شرکت در تمرینات هسته ای آمریکا هشدار داد.

وی ادامه داد: روسیه نمی تواند چنین احتمالی را نادیده بگیرد که آمریکا ممکن است در آینده کوتاه تسلیحات هسته ای در هواپیماهای این کشورها نصب کند.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع دومای روسیه این را هم گفت که کشورش برنامه ای ندارد که زودتر از آمریکا موشک های کوتاه و میان برد در اروپا مستقر کند.

وی توضیح داد: به عبارت دیگر ما نخستین کشوری نخواهیم بود که خارج از پیمان موشکی اقدام خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع روسیه خروج از پیمان موشکی توسط آمریکا را بیشتر از همه به ضرر کشورهای اروپایی خواند و گفت: این وضعیت می تواند جهان را به دوران جنگ سرد برگرداند چرا که ضربه شدیدی به سیستم امنیتی و ثبات بین المللی می زند.

به گزارش تاس، دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات رئیس کمیسیون امنیت و دفاع دومای روسیه گفته است که سیاست خارجی و دفاعی روسیه را رئیس جمهور تعیین می کند.

آمریکا ماه گذشته پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد را به حالت تعلیق درآورد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در پاسخ به این اقدام دستور تعلیق اجرای پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد از سوی مسکو را امضا کرد.

این پیمان سال 1987 میان مسکو و واشنگتن مبنی بر منع آزمایش و تولید موشک های زمین پایه دارای بُرد 500 تا پنج هزار و 500 کیلومتر با قابلیت حمل کلاهک هسته ای امضا شد.

پربیننده ترین خبرها