در گفت‌وگو با العالم مطرح شد؛

وزارت بهداشت یمن: 70 هزار مورد مبتلا به وبا در سه ماه اخیر گزارش شده است/ فوت بیش از 82 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری

چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 19:47

در سایه ادامه حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن و تداوم محاصره این کشور از سوی عربستان سعودی و امارات، موج بیماری وبا که پارسال جان هزاران یمنی را گرفت، بار دیگر به این کشور بازگشت.

العالم - یمن

وزارت بهداشت یمن از ثبت بیش از 70 هزار مورد مبتلا به بیماری وبا و یا مورد مشکوک به ابتلا به این بیماری در ظرف سه ماه خبر داد و اعلام کرد از آغاز امسال بیش از 82 نفر بر اثر ابتلا به بیماری وبا جان باختند.

با وجود تلاش های گسترده طرف های مسئول برای جلوگیری از شیوع بیماری وبا و تلاش برای کنترل آن در سایه افزایش میزان مبتلایان به این بیماری و افزایش موارد

فوت ناشی از این بیماری که طبق اعلام وزارت بهداشت یمن به 70 هزار نفر مبتلا و مورد مظنون به ابتلا و بیش از 103 مورد فوت رسیده است، مقامات دولتی از بازسازی و اصلاح زیرساخت های ناشی از حملات متجاوزان سعودی ناتوان بوده اند.

یوسف الحاضری سخنگوی رسمی وزارت بهداشت یمن به شبکه العالم گفت : ما اکنون از بیش از 80 هزار مورد مبتلا و مورد مظنون به ابتلا به بیماری وبا در عرض دو ماه و نیم سخن می گوییم ، ما اکنون از 103 مورد مرگ ناشی از ابتلا به بیماری وبا سخن می گوییم و این آمار فاجعه بار است ، به ویژه اینکه با فرا رسیدن فصل بارش ها در یمن، تعداد افراد مبتلا به بیماری وبا افزایش می یابد .

بخش ها و مراکز قرنطینه در صنعاء مملو از بیماران مبتلا به بیماری وبا است که از سال 2017 این سومین بار است که موج وبا در یمن، تشدید می شود.

مسئولان بیمارستان السبعین گفته اند که مواردی که روزانه به این مراکز منتقل می شوند، به 140 نفر می رسد که 80 درصد آنان ، موارد قطعی و جدی است و این مراکز با سختی هایی در زمینه پذیرش بیماران روبرو هستند.

«محمد صلاح» از پزشکان بیمارستان السبعین به خبرنگار العالم گفت مواردی که طی 24ساعت گذشته پذیرش شده اند، 130 تا 140 نفر بوده است که حدود 70 یا 80 درصد از آنان به وبا مبتلا بوده اند.

وضعیت بیمارانی که توانسته اند از خدمات پزشکی بهره مند شوند، متفاوت است، برخی از آنان ، در وضعیت شدیدی قرار دارند و بعضی دیگر در وضعیت متوسط قرار دارندو پزشکان گفته اند که در صورت عدم تزریق داروهایی وریدی برای برخی از مبتلایان، وضعیت آن ها خطرناک می شود و احتمال فوت آنان وجود دارد و اکثر بیماران مبتلا در نتیجه خشکی و اختلال در وظایف کلیه ها، به بیماری کلیه مبتلا می شوند.

وی خواهان درخواست از جامعه بین المللی برای توقف حملاتی شد که به آلوده شدن آب و محیط زیست برای کشتار جمعی مردم یمن شده است.

پربیننده ترین خبرها