ولی‌عهد عربستان شخصاً به مداخله برای ساکت کردن مخالفان چراغ سبز نشان داده‌است

ولی‌عهد عربستان شخصاً به مداخله برای ساکت کردن مخالفان چراغ سبز نشان داده‌است
دوشنبه 27 اسفند 1397 - 08:21

به گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، بیش از یک سال پیش از قتل جمال خاشقچی -- روزنامه‌نگار سعودی -- محمد بن سلمان -- ولی‌عهد ذی‌نفوذ عربستان -- کمپینی سری را برای ساکت کردن مخالفان تأیید کرد.

العالم - عربستان سعودی

بنا بر گزارش نیویورک تایمز که بر مبنای صحبت با مقامات آمریکایی که گزارش‌های طبقه‌بندی‌شده و محرمانه را مطالعه کرده‌اند، این کمپین فعالیت‌هایی شامل جاسوسی و نظارت، گروگان‌گیری، بازداشت و شکنجه سعودی‌ها را در بر می‌گیرد.

به نوشته نیویورک تایمز، مقامات آمریکایی برای توصیف این کمپین از عنوان "گروه مداخله سریع سعودی" استفاده می‌کنند.

بنا بر این گزارش و به نقل از مقامات آمریکایی و نزدیکان برخی از قربانیان، دست‌کم برخی از این مأموریت‌های سری به وسیله اعضای تیمی انجام شده که وظیفه قتل و نابود کردن جسد جمال خاشقچی را اکتبر سال گذشته در کنسول‌گری عربستان در استانبول بر عهده داشته‌اند. این امر نشان می‌دهد قتل او بخشی از یک کمپین گسترده‌تر بر ضد ناراضیان سعودی بوده‌است.

به نوشته نیویورک تایمز، یکی دیگر از فعالیت‌های "گروه مداخله سریع سعودی،" دخالت در بازداشت و شکنجه فعالان زن مشهور سعودی در سال گذشته است.

این تیم در ژوئن سال گذشته میلادی (خرداد 97) به اندازه‌ای مشغله داشت که رئیس آن از یکی از مشاوران ارشد محمد بن سلمان پرسید آیا ولی‌عهد عربستان پرداخت‌هایی اضافی را به مناسبت فرا رسیدن عید فطر در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد یا خیر.

پربیننده ترین خبرها