بازدید سرلشکر باقری از مناطقی در دیرالزور و القائم و البوکمال + ویدئو

سه شنبه 28 اسفند 1397 - 21:56

سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران از مناطق آزاد شده در شرق سوریه واقع در مرزهای عراق بازدید کرد.

العالم . سوریه

همزمان با نشست سه جانبه نظامی در دمشق، سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران از مناطقی در دیرالزور و حومه آن که توسط ارتش سوریه و متحدانش از چنگال تروریستهای داعش آزاد شده اند، دیدن کرد. تیم خبری العالم در سوریه سرلشکر باقری را در این سفر همراهی کرد؛ وی با شماری از مستشاران نظامی ایرانی در آنجا دیدار کرد و احوال آنها را جویا شد و عیدنوروز را به آنها تبریک گفت.

سرلشکر باقری در گفتگوی اختصاصی با العالم گفت: پیام های این سفر آن است که نیروهای محور مقاومت و ضد صهیونیستی در کنار یکدیگر هستند. از جبهه های خود دفاع می کنند و با دشمنان مبارزه می کنند؛ دشمنانی که از سوی امریکا و رژیم اشغالگر حمایت می شوند؛ افق های گسترده ای برای پاکسازی تمام خاک سوریه از تروریستهای داعش و النصره و تمام گروههای تروریستی دیگر وجود دارد. این پیروزی نزدیک خواهد بود و نیروهای محور مقاومت برای تامین امنیت این کشورها در منطقه دست به دست هم می دهند.

سفر سرلشکر باقری از فرودگاه دیرالزور آغاز شد؛ این منطقه شاهد دشوارترین محاصره بوده است؛ وی از برخی روستاها و شهرها در امتداد حومه دیرالزور تا شهر البوکمال و گذرگاه القائم در مرزهای عراقی بازدید کرد؛ مناطقی که در آنها درگیریهای سختی صورت گرفت تا اینکه از داعشیهای وهابی آزاد شدند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران همچنین تاکید کرد که در نشست سه جانبه میان ایران و سوریه و عراق در دمشق بر لزوم هماهنگی میان این سه کشور به منظور مقابله با تروریستها و تکفیری ها و برای برقراری امنیت در مرزهای مشترک توافق حاصل شد؛ آنها همچنین بر نزدیکی وهماهنگی بیشتر در ارائه کمکها به یکدیگر به منظور مبارزه با تروریسم توافق کردند.

سرلشکر باقری در دیدار با مستشاران نظامی ایران با اشاره به اهمیت پیروزی و دستاورد ارتش سوریه ومتحدانش در محور مقاومت در حومه دیرالزور، اظهار داشت: این دستاورد نقطه عطف راهبردی در منطقه به شمار می آید و بر ادامه همکاریها در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها