انتصاب ۲ معاون رئیس‌جمهور سودان

انتصاب ۲ معاون رئیس‌جمهور سودان
پنج‌شنبه 1 فروردين 1398 - 19:07

رئیس‌جمهور سودان «احمد هارون» رئیس حزب حاکم این کشور و رئیس حزب معارض «الامه» را به عنوان معاونان خود منصوب کرد.

العالم - آفریقا

«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان که کشورش طی ماه‌های اخیر شاهد اعتراضات گسترده ضد دولتی بوده، در صدد تغییر کابینه خود برآمد.

در همین راستا، البشیر دو نفر از معاونانش را که یکی از آنها به عنوان چهره شاخص اپوزیسیون مطرح است، منصوب کرد و «احمد هارون» رئیس حزب حاکم و «الصادق الهادی المهدی» رئیس حزب معارض «الامه» که سمت ریاست آموزش عالی این کشور را بر عهده داشت، به عنوان دو معاون او منصوب شدند.

دفتر ریاست جمهوری سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که آقای البشیر روز پنجشنبه با صدور فرمانی، «احمد محمد هارون» و «الصادق الهادی المهدی» را به عنوان دو معاون خود منصوب کرده است.

مردم سودان از 28 آذر ماه در اعتراض به سیاست‌های دولتی و افزایش قیمت کالاها بویژه نان و تورم 70 درصدی در کشور دست به راهپیمایی زده و خواستار سرنگونی نظام حاکم شده‌اند.

عمر البشیر که از حدود 30 سال پیش قدرت را در این کشور آفریقایی در دست دارد، چندی پیش در جمع هواداران خود در خارطوم گفته بود که «پیوسته توطئه‌هایی برای درهم شکستن و ویران کردن سودان در جریان بوده است».

وی تنها راه تغییر در این کشور را انتخابات دانست، اما گفت که مردم باید تا سال 2020 برای برگزاری این انتخابات منتظر بمانند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها