سخنگوی طالبان: ۵ آمریکایی و ۱۸ نظامی افغان در شمال افغانستان کشته شدند

سخنگوی طالبان: ۵ آمریکایی و ۱۸ نظامی افغان در شمال افغانستان کشته شدند
شنبه 3 فروردين 1398 - 12:39

سخنگوی طالبان اعلام کرد که بر اثر حملات این گروه در ولایت قندر در شمال افغانستان ۵ سرباز آمریکایی و ۱۸ نظامی افغان کشته شدند.

العالم - آسیا

در پی راه اندازی عملیات‌های مشترک از سوی نیروهای امنیتی افغان و آمریکایی در ولایت قندز طالبان از کشته شدن 5 نظامی آمریکایی خبر داده است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای تصریح کرد که عملیات مشترک نیروهای آمریکایی و افغان در ولایت قندز با حملات این گروه روبرو شده و درگیری‌ها هنوز جریان دارد.

وی افزود: در نتیجه این درگیری‌ها که در منطقه «تیلاو» ولایت قندز صورت گرفته است 5 نظامی آمریکایی کشته و 7 تن دیگر زخمی شده است.

سخنگوی طالبان در این بیانیه همچنین از کشته شدن 18 نظامی افغان از جمله 13 نیروی ویژه ارتش و زخمی شدن 13 تن دیگر نیز خبر داده است.

مجاهد خاطرنشان کرد که نیروهای آمریکایی در واکنش به حملات این گروه مناطق مسکونی در ولایت قندز را هدف حملات هوایی قرار داده است.

فرماندهی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز در بیانیه بدون ارائه جزئیات کشته شدن دو نظامی آمریکایی در این کشور را تائید کرده است.

طالبان در حالی از کشته شدن نظامیان آمریکایی در افغانستان خبر داده است که در دور اخیر مذاکرات با آمریکا درباره چگونگی تدوین پیش‌نویس خروج به توافق رسیده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها